Wereld Natuur Fonds Nederland

WNF-lint langs de kustlijn

Kinderen en volwassenen vormen op 4 september één lang groen lint van Harlingen tot Vlissingen om duidelijk te maken dat zeespiegelstijging en het smelten van de Noordpool als gevolg van klimaatverandering moeten worden gestopt. Met dit 200 kilometer lange lint langs de Nederlandse kust wil het Wereld Natuur Fonds op zaterdag 4 september a.s. het startsein geven voor de actie "Laat de Noordpool niet smelten. Ga voor groene energie!". Het is tegelijkertijd een poging om met dit 'langst gelegde lint' een nieuw Nederlands record te vestigen voor het Guiness Book of Records.

Iedereen die op zaterdag 4 september tussen 09.00 en 11.00 uur tijd en gelegenheid heeft kan meehelpen deze uitdaging te realiseren. U kunt zich met familie, vrienden en kinderen opgeven bij Koen2Concepts, telefoon 030 - 2109896 of via deze website (zie hiernaast). Voor alle deelnemers die zich vooraf aanmelden ligt er op 4 september een actie-t-shirt klaar. Het Wereld Natuur Fonds hoopt dat maar liefst 3.000 mensen zich aan zullen melden; deze mensen zijn nodig om het lint uit te rollen en de einden op de verschillende plaatsen aan elkaar te knopen. Zo'n 300 vrijwilligers zullen één en ander coördineren vanuit 25 verschillende plaatsen langs de Nederlandse kust. De Koninklijke Nederlandse Reddings Brigade (KNRB) heeft medewerking toegezegd. Het is de bedoeling dat rond 10.30 uur de laatste twee einden van het groene lint door prominente Nederlanders aan elkaar worden geknoopt met daarop de campagneleus "Laat de Noordpool niet smelten. Ga voor groene energie!".

Deel: ' WNF-lint langs de kustlijn '