Ingezonden persbericht

Wolters Kluwer Nederland kiest eBusiness Integration-platform van SeeBeyond

Integratie internetkanaal en back-office-systemen voor snellere responstijden en verbeterde klantenservice

Hoofddorp, 1 oktober 2001 - SeeBeyond (Nasdaq: SBYN), wereldwijd leverancier van eBusiness Integration-oplossingen (eBI), gaat haar eBI-suite leveren aan uitgeverij Wolters Kluwer. De uitgever zet het integratieplatform in voor haar uitgeversactiviteiten en back-office-integratie in Nederland. Wolters Kluwer wil op basis van de eBI-suite haar orderbeheersysteem stroomlijnen. Verder zet het bedrijf e*Gate Integrator in om de real-time verbinding tussen het internetkanaal en de back-office-systemen te verbeteren en de afhandeling en facturering van on line bestellingen mogelijk te maken.

Wolters Kluwer is als internationale uitgever actief in 26 landen in Europa, Noord-Amerika en Azië, en heeft haar hoofdkantoor in Nederland. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 19.000 medewerkers. De kernactiviteiten van de onderneming zijn gericht op de uitgave van publicaties op het gebied van recht, belasting, zakendoen, wetenschap en onderwijs.

"Op basis van het SeeBeyond-integratieplatform willen we de service aan onze klanten aanzienlijk verbeteren. Internet speelt daarbij een belangrijke rol", zegt John Simons, ICT Director Wolters Kluwer Nederland. "Met SeeBeyond willen we de informatiestromen tussen de verschillende systemen optimaliseren zodat we het beheer en de zichtbaarheid van data binnen de organisatie kunnen verbeteren."

Wolters Kluwer selecteerde SeeBeyond na een uitvoerige evaluatie van de eBusiness Application Integration-markt (eAI). De keuze viel op SeeBeyond door de geavanceerde Business Process Management-mogelijkheden (BPM) op basis van een zeer schaalbaar, stabiel en open platform. Doordat klanten van Wolters Kluwer nu zowel via internet als op de traditionele manier kunnen bestellen, kunnen ze real-time informatie over de prijs en beschikbaarheid ontvangen. Daarnaast kunnen bestellingen door de BPM-mogelijkheden verwerkt worden op basis van het type en de omvang van de bestelling. Hierdoor kan sneller en adequater gereageerd worden en neemt de kwaliteit van de dienstverlening toe.

"Wolters Kluwer zocht een leverancier die haar totale integratiestrategie kon ondersteunen en stelde belangrijke eisen aan de schaalbaarheid en de openheid van de architectuur", aldus dr. Ian Howells, Vice-President EMEA Marketing bij SeeBeyond. "De keuze voor onze oplossingen versterkt onze marktpositie in Nederland en onderstreept onze doelstelling om de efficiëntie van bedrijven te verbeteren via real-time procesgedreven eBusiness-integratie."

SeeBeyond
SeeBeyond (Nasdaq: SBYN), wereldwijd marktleider op het terrein van eBusiness Integration-oplossingen, maakt een real-time naadloze stroom van informatie binnen en tussen bedrijven mogelijk. De eBusiness Integration-oplossing (eBI) van SeeBeyond voorziet in een infrastructuur die snel inzetbaar en oneindig schaalbaar is voor applicatie-integratie, business-to-business-connectiviteit en optimalisatie van bedrijfsprocessen. SeeBeyond heeft meer dan 1.400 klanten wereldwijd, waaronder ABB, ABN Amro, Barnes&Noble.com, Bausch & Lomb, BHP, DaimlerChrysler, DuPont, Florida Power & Light, Fluor Daniel, General Motors, Hewlett-Packard, Pfizer en Sprint. Belangrijke wereldwijde partners zijn Accenture, EDS, Computer Sciences Corporation, Cap Gemini Ernst & Young, KPMG Consulting, PricewaterhouseCoopers en answerthink. Softwarepartners zijn onder andere BroadVision, Onyx Software, Oracle, Sap en Siebel Systems.

Het wereldwijde hoofdkwartier van SeeBeyond is gevestigd in Monrovia (Californië, VS). Het hoofdkantoor voor verkoop en marketing is gevestigd in Redwood Shores (Californië, VS). SeeBeyond is in Nederland gevestigd in Hoofddorp.

Deel: ' Wolters Kluwer kiest Integration-platform van SeeBeyond '