Ingezonden persbericht

Funda.nl streeft 1 miljoen voorbij

Amsterdam, 4 september 2001 - Het aantal pagina's dat dagelijks op funda.nl bekeken wordt is gegroeid naar gemiddeld meer dan 1 miljoen per dag. Hiermee is funda.nl één van de meest geraadpleegde sites in Nederland geworden. Via de woonsite heeft iedereen toegang tot de ruim 120.000 koopwoningen die jaarlijks door de NVM-makelaars worden aangeboden.

Marque Joosten, algemeen directeur van Funda NV, over dit succes: "Eerder dit jaar konden we al melden dat funda het bezoek van de NVM-site probleemloos heeft weten over te nemen. Maar dat er nu al zoveel groei in het aantal pageviews zit, hadden we niet verwacht."

Funda.nl wordt vooral bezocht om toegang te krijgen tot het huizenaanbod van de NVM-makelaars. Daarnaast gebruikt men de huizensite om een makelaar te vinden. Gemiddeld klikken de bezoekers met elkaar 15.000 keer per dag de functie ´zoek makelaar´ aan.

Daarnaast biedt funda.nl bij iedere woning op de site informatie over de buurt en zijn sinds kort ook de resultaten te bekijken van het NVM onderzoek naar de ontwikkelingen op de huizenmarkt. Dit onderzoek geeft ondermeer inzicht in de prijsontwikkelingen op de woningmarkt, de gemiddelde duur dat een woning in de verkoop is en een marktstemmingsindicator. Ieder kwartaal verschijnt een rapportage die te bekijken is via funda.nl.

Over Funda NV
Funda NV is een zelfstandige onderneming met als belangrijkste aandeelhouders makelaarsorganisatie NVM en Wegener NV. Funda vormt een belangrijke schakel tussen de NVM Makelaar en de consument. Via funda.nl wil de organisatie alle informatie beschikbaar maken die te maken heeft met het zoeken van een "thuis": het huis, de omgeving van het huis en het in- en exterieur. De NVM zorgt voor het aanbod van huizen, Wegener voor buurtinformatie en andere partijen zoals vtwonen.nl en de Gouden Gids voor alles wat met het in- en exterieur te maken heeft. In de toekomst zullen meer partners betrokken worden. De organisatie wordt aangevoerd door Marque Joosten, bestaat op dit moment uit 27 medewerkers en is gevestigd in Amsterdam.

Deel: ' Woonsite Funda.nl streeft 1 miljoen pageviews voorbij '