Word-of-mouth marketing levert tot 30% meer verkoop op


Amsterdam, 20120606 -- Het inzetten van word-of-mouth marketing kan een merk tot 30% meer verkoop opleveren. Dit blijkt uit berekeningen die gemaakt zijn aan de hand van recente verkoopdata, aangeleverd door marktonderzoeksbureau Nielsen.

Het onderzoek werd gedaan door onderzoekers, gelieerd aan de European School of Management ‘ESCP Europe’ in opdracht van trnd, Europa’s grootste word-of-mouth marketingbureau.

Dr. Martin Oetting presenteert deze bevindingen op 14 juni om 10.30 in theater 5 van de prestigieuze MARCOM12 in de Amsterdam Rai. Daarbij laat hij zien wat de relatie is tussen stijgende verkoop en word-of-mouth, Facebook likes en merken die van consumenten houden.

Over trnd:
trnd is een Europese organisatie die zich bezighoudt met word-of-mouth marketing en de juiste groep ambassadeurs voor elk merk, product of dienst vindt, activeert en stimuleert tot het doen van persoonlijke en betrouwbare aanbevelingen aan vrienden, bekenden en geïnteresseerden. Daarbij beschouwt trnd transparantie, bereik en effect van haar campagnes als belangrijkste voorwaarden voor succes. Internationale ervaring is opgedaan met projecten voor o.a. Nestlé, Henkel, Bosch, Nutella, Sanex, Ariël, Philips, Dove, Red Bull, L’Oréal, Ambi-Pur, HTC, Microsoft en Nintendo.

Voor meer informatie: https://company.trnd.com/nl/


Deel: ' Word-of-mouth marketing levert tot 30% meer verkoop op '




Lees ook