Nederlands Genootschap voor Informatica

Deze activiteit, georganiseerd door Afdeling Informatiesystemen vindt plaats op : Wo 12-01-2000 18:00 tot 21:30

Beschrijving

De Afdeling Informatie Systemen (AIS) organiseert op woensdagavond 12 januari 2000 voor de tweede maal een workshop over Het begroten van Workflow projecten.

Bestemd voor: Projectleiders, consultants en managers van organisaties waar workflow projecten (zullen) worden uitgevoerd.

Leerdoelen: Deelnemers zijn in staat meer betrouwbare begrotingen op te stellen voor workflow projecten.

Inhoud: Wat is een workflow project
Hoe bepaal je de omvang van een workflow project Welke activiteiten maken deel uit van een workflow project Wat zijn de verwachte realisatiekosten
Valkuilen en kritische succesfactoren

Hierbij wordt onder andere gebruik gemaakt van de inzichten die in het recente Benchmark onderzoek naar de kosten en omvang van workflow projecten naar voren zijn gekomen. Dit onderzoek is uitgevoerd door Niels Horn, student bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam in opdracht van de werkgroep DIS & WFM van de de afdeling IS van het NGI.

Vorm: Korte presentaties afgewisseld met oefeningen en discussie

Materiaal: Hand-out van de slides
Oefenmateriaal
Begrotingsmethodiek