Provincie Groningen

Groningen, 29 augustus 2001 Persbericht nr. 163

Workshops kunst en cultuur voor kinderen in De Marne

In de gemeente De Marne kunnen kinderen tijdens de herfstvakantie meedoen aan workshops kunst en cultuur. Het zijn workshops op allerlei gebieden zoals drama, dans, zang, muziek en beeldende kunst. Het thema "dier" staat in al deze workshops centraal. De workshops worden gegeven door professionele kunstenaars en zijn een initiatief van het Regionaal Cultuurplan Noord Groningen. Door workshops voor kinderen te organiseren, wil het Regionaal Cultuurplan kinderen in hun eigen omgeving kennis laten maken met activiteiten op het gebied van kunst en cultuur. Na De Marne zullen ook in de andere deelnemende gemeenten (Appingedam, Bedum, Delfzijl, Eemsmond, Loppersum, Ten Boer en Winsum) workshops voor kinderen worden gegeven.

De kinderen in gemeente De Marne zijn als eerste aan de beurt om deel te nemen aan de workshops. Alle kinderen van de basisscholen in De Marne ontvangen binnenkort bericht om zich op te geven. De workshops worden in de verschillende dorpshuizen in de gemeente gegeven.

Het Regionaal Cultuurplan Noord-Groningen
Het Regionaal Cultuurplan Noord-Groningen is een samenwerkingsverband voor vier jaren tussen acht gemeenten in Noord Groningen (Appingedam, Bedum, Delfzijl, De Marne, Eemsmond, Loppersum, Ten Boer en Winsum) en de Provincie. Het is de bedoeling dat door meer samenwerking met gemeenten en culturele instellingen in de regio Noord-Groningen er een samenhangend cultureel netwerk ontstaat.
Voor de workshops kunst en cultuur voor kinderen wordt dan ook nauw samengewerkt.
Muziekschool Noorakkaoord, Stichting Wonderboom en Kleinkunst- en poppentheater Eya Popeya Stipp werken mee aan de invulling van de workshops. Ook beeldend kunstenaars uit De Marne verlenen hun medewerking.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Agnes Delstra, afdeling Bestuurscontacten 050 - 3164324.

Deel: ' Workshops kunst en cultuur voor kinderen in De Marne '