Persbericht World Online

World Online International van start op Scandinavische markt

Vianen/Kopenhagen, 25 januari 1999. - World Online, de enige echte pan-Europese provider van Internet-acces en Internet-services, heeft vandaag de leidende Deense Internet-service provider Image Scandinavia verworven. Met deze acquisitie van Image Scandinavia, neemt World Online International opnieuw een betekenisvolle stap in de snelle verwezenlijking van haar Europees expansie-plan om in het jaar 2000 Europa's grootste Internet Service Provider te zijn.

World Online opereert samen met zuster-onderneming Interoute in 15 Europese landen.

World Online International zal de 75.000 particuliere en 6.000 zakelijke gebruikers van Image Scandinavia superieure Internet-acces gaan bieden, wat ondersteund wordt met vooruitstrevende diensten en attractieve content. Op die manier plant World Online International haar marktaandeel zowel lokaal als Europees te vergroten.

Nina Brink, CEO van World Online International, zegt: "Ons succes, met name in Nederland waar World Online op dit moment de grootste ISP is met meer dan 500.000 particuliere en 9.000 zakelijke gebruikers, demonstreert overduidelijk dat wij aan dit nieuwe medium waarde toevoegen. Wij zijn van plan om onze services in Denemarken te ontwikkelen tot een hoog niveau van klant-tevredenheid en zullen daarbij tevens de formule gebruiken die in andere landen tot grote successen leidden."

Frank Rasmussen, oprichter en general-manager van Image Scandinavia, voegt daaraan toe: "World Online International combineert attractieve content, gesteld in de Deense taal, met superieure Internet-acces tot een gebruiksvriendelijke pakket, waaronder onder andere personal pages met automatische zoeksystemen op de eigen behoefte en op maat gesneden af te stellen, zowel voor de particuliere als de zakelijke gebruiker. Door World Online International kunnen we nu onze klanten beter bedienen en de Deense Internet-markt voorzien van een hoge kwaliteit aan diensten en een waarlijk Europese Internet-ervaring. World Online International is de beste keus voor zakelijke gebruikers en consumenten die het allerbeste willen tegen een attractieve prijs. Door onze krachten, onze expertise en marketing-kennis te bundelen, zijn we in staat de beste kwaliteit, prestatie en prijs te bieden en een nog groter marktdeel te veroveren."

Over Image Scandinavia
Image Scandinavia, met Kopenhagen in Denemarken als thuisbasis, is opgericht op 1 januari 1996 als een spin-out van modem-distributeur Zyxel. Image Scandinavia, waar momenteel 30 mensen werken, is de leidende ISP in Denemarken en wordt nationaal beschouwd als de beste ISP op gebied van prijsstelling, zakelijke relaties en financieel succes. Veel vooraanstaande zakelijke accounts op staatsniveau behoren tot de klanten-portefeuille van Image Scandinavia. Onlangs nog is Image Scandinavia door het onafhankelijke Deense telefoonagentschap Telestyrelsen, uitgeroepen tot de goedkoopste nationale ISP. Ook op gebied van snelheid en kwaliteit wordt Image Scandinavia tot de beste ISP beoordeeld en wel door Datatid, het vooraanstaande Deense computer-magazine.

Over World Online
World online International, met Vianen in Nederland als thuisbasis, is operatief in Belgie, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Nederland, alwaar het zowel zakelijke als particuliere gebruikers voorziet in Internet-acces en in een breed pakket aan interactieve diensten. Hieronder vallen bijvoorbeeld e-mail, Instant Message-services, entertainment, financiele informatie, interactieve tijdschriften en kranten, toegankelijk middels een superieure verbinding met Internet.

World Online International zal spoedig haar diensten ook aanbieden in Portugal, Italie, Engeland, Duitsland en Oostenrijk en verwacht in het jaar 1999 meer dan 1 miljoen abonnees te hebben, waardoor het Europa's grootste Internet Service Provider wordt in het jaar 2000.

Opgericht in 1996 en met Nina Brink als CEO, is World Online International een joint-venture van de Sandoz-Family Foundation, Reggeborgh Beheer en Telfort; een joint-venture van de Nederlandse Spoorwegen en British Telecom. World Online International heeft een aantal strategische allianties met vooraanstaande bedrijven als Microsoft, Dell, Ziff Davis, Reuters en Oracle.

Deel: ' World Online van start op Scandinavische markt '