WRQ Express Inventory geselecteerd voor de anti-piraterijcampagne van SIIA

Den Haag, 8 juli 1999 - SPA Anti Piracy, een divisie van de Software & Information Industry Association (SIIA), gaat WRQ Express Inventory distribueren. Dit eenmalig gratis pakket is bedoeld voor organisaties die hulp willen bij het bepalen of er conform licentievoorwaarden geopereerd wordt. SIIA heeft gekozen voor WRQ Express Inventory als een tool om dit te vast te stellen, vanwege het eenvoudige gebruik en de relevante rapportage.

De anti-piraterijcampagne van SIIA is gericht op het terugbrengen van het verlies van 11 miljard dollar dat de software-industrie lijdt. "De eerste, essentiële stap die genomen moet worden om te bepalen of alles volgens de licentievoorwaarden verloopt, is het uitvoeren van een audit," stelt Ken Wasch, president van SIIA. "Door Express Inventory te gebruiken voor een dergelijke audit, krijgen organisaties snel en duidelijk inzicht in hoeverre er conform de licentievoorwaarden geopereerd wordt. Indien nodig kan de juiste actie ondernomen worden."

Express Inventory maakt deel uit van de reeks Express softwaremanagementproducten van WRQ. Het product gaat vanuit een centrale locatie na welke software is geïnstalleerd, zonder dat de gebruiker van een PC hierdoor wordt gehinderd. Dankzij een databank van meer dan 8.000 applicaties en 100.000 bestanden, waarin ook vele Europese PC-software versies zijn opgenomen (o.a. producten van EXACT en DAVILEX) is Express in staat automatisch een hoog percentage van de geïnstalleerde applicaties te identificeren, tot op het versienummer nauwkeurig.

Express Inventory kan centraal worden ingezet, waardoor het product automatisch de software op de PC's binnen de organisatie kan inventariseren. Het is hierdoor niet nodig om langs elke desktop te gaan. De meer dan dertig rapportagevormen laten zien welke software is geïnstalleerd en op welke PC.

Beschikbaarheid
WRQ Express Inventory for the SIIA is per direct beschikbaar. Organisaties kunnen de software gratis downloaden van de website van de SIIA: http://www.siia.net/piracy/download.htm.

Organisaties kunnen WRQ Express Express Inventory for the SIIA dertig dagen lang gebruiken voor een maximum van 100 PC's. Express Inventory kan ook worden aangeschaft door organisaties die geregeld inventarisaties moeten uitvoeren. De software is verkrijgbaar als een stand-alone product, of als onderdeel van WRQ Express Software Manager. Naast inventarisatie kan WRQ's Express Software Manager het gebruik van de software bepalen en daarmee helpen kosten te besparen en een betere greep te krijgen op PC's.

Over de SIIA
De Software and Information Industry Association (SIIA) is de voornaamste handelsassociatie van ontwikkelaars en leveranciers van software en informatie. SIIA vertegenwoordigt meer dan 1400 vooraanstaande high tech bedrijven die software ontwikkelen en op de markt brengen, alsook digitale informatie leveren voor bedrijven, onderwijs, consumenten en het Internet. Honderden van deze bedrijven wenden zich tot de SIIA om, via de SPA Anti-Piracy divisie, wereldwijd hun intellectueel eigendom te beschermen. Informatie over deze antipiraterij-activiteiten is te vinden op: http://www.spa.org.piracy.

SIIA is geformeerd op 1 januari 1999 als gevolg van een fusie tussen de Software Publishers Association (SPA) en de Information Industry Association (IIA). Informatie over SIIA en de activiteiten van de associatie, is te vinden op: www.siia.net.

Over WRQ
WRQ, opgericht in 1981, ontwikkelt software voor het koppelen, het beheren en het beveiligen van bedrijfsnetwerken. Deze verminderen en de kosten te beheren en bieden een hoge kwaliteit. De WRQ-producten worden ondersteund door WRQ's Guide Services technische supportprogramma.
WRQ is een particuliere onderneming en behoort tot de 17 grootste onafhankelijke PC-softwareleveranciers in de Verenigde Staten. Het bedrijf beschikt wereldwijd over vestigingen en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributeursnetwerk. Het hoofdkantoor bevindt zich in Seattle (VS). Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. In Nederland worden de WRQ-producten gedistribueerd door BMC Software Services in Den Haag en Cosyco Software in Eindhoven. De distributeur in België is Cosyco Software België in Vilvoorde.

VOOR MEER INFORMATIE
WRQ, Vanessa Bakker, tel. + 31 (0)70 - 375
11 00 of
Monogram Communication Strategies (MCS)
B.V., Anneke de Kort,
tel. + 31 (0)23 - 562 82 08
WRQ is te bereiken op het Web: www.wrq.com

WRQ, het WRQ-logo, WRQ Guide Services en
Reflection zijn handelsmerken van WRQ, Inc. en zijn geregistreerd in de Verenigde Staten en in andere landen. Reflection EnterView, Reflection Hands-Free Administration, WRQ Express en AtGuard zijn handelsmerken van WRQ, Inc. Andere merk- en productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve houders.

Deel: ' WRQ Express Inventory geselecteerd voor piraterijcampagne '