WRQ Reflection biedt verbeterde ondersteuning voor VBA

Mogelijkheid tot eenvoudige integratie met Microsoft Office 2000

Den Haag, 29 maart 1999 - Dankzij de verbeterde en uitgebreide ondersteuning van VBA (Visual Basic for Applications) in WRQ Reflection en nieuwe functies in Microsoft Office 2000, hebben gebruikers van Reflection vele nieuwe mogelijkheden voor het werken met hostgegevens. Zo wordt het gemakkelijker om hostgegevens te publiceren op het web, kan het beheer van host-connectiviteit aanzienlijk worden vereenvoudigd en kunnen host-gegevens nu gemakkelijk worden bewerkt en geïntegreerd met Microsoft Access-databases. De Reflection-producten van WRQ voor het koppelen van PC's oplossingen voor host-toegang die geïntegreerde ondersteuning voor VBA bieden.

"Applicaties die VBA ondersteunen kunnen gemakkelijk worden geïntegreerd met andere applicaties die gebruikmaken van VBA, waaronder Office 2000, om op deze wijze maatwerkoplossingen te creëren," aldus Neil Charney, lead VBA product manager bij Microsoft. "Door VBA te integreren in Reflection, stelt WRQ ICT-managers in staat om een belangrijke koppeling te bouwen tussen host-systemen, de desktop en Internet.

Office 2000 en VBA verbeteren functionaliteit van Reflection Dankzij de uitgebreide ondersteuning van VBA in Microsoft Office 2000, kunnen gebruikers van Reflection met VBA-ondersteuning automatisch host-gegevens binnen Office-toepassingen gebruiken. Bijvoorbeeld:

* Met Outlook 2000 kunnen gebruikers VBA-scripts schrijven in Reflection die ervoor zorgt dat Outlook automatisch berichten stuurt naar gebruikers of systeembeheerders. Bijvoorbeeld wanneer de beschikbare opslagcapaciteit onder een bepaald niveau komt of wanneer host-processen niet normaal worden afgesloten.

* Host-gegevens kunnen naadloos worden geïntegreerd binnen Word 2000 en Excel 2000. De nieuwe 'Save as Web page'-functie in Office 2000 betekent dat gebruikers van Reflection VBA-scripts kunnen schrijven die rechtstreeks documenten naar het web kunnen sturen, inclusief geïntegreerde host-gegevens.

* Met PowerPoint 2000 is het mogelijk om presentaties in real-time te voorzien van bedrijfskritische gegevens. Gebruikers hoeven hiervoor alleen VBA-scripts te schrijven in PowerPoint die vervolgens Reflection opdraagt om host-gegevens in een Excel-spreadsheet te laden die ingebed is in PowerPoint.

* Met Access 2000 kunnen host-gegevens gemakkelijker geïntegreerd en bewerkt worden met Access-databases. Hoewel sommige systemen niet toelaten dat host-gegevens worden bewerkt, kunnen gebruikers de VBA Macro-recorder in Reflection gebruiken om ruwe hostgegevens te integreren met Access-databases.

Over WRQ
WRQ, opgericht in 1981, ontwikkelt software voor het koppelen, het beheren en het beveiligen van bedrijfsnetwerken. Deze softwareoplossingen helpen en bieden een hoge kwaliteit. De WRQ-producten worden ondersteund door WRQ's Guide Services technische supportprogramma. WRQ is een particuliere onderneming en behoort tot de 17 grootste onafhankelijke PC-softwareleveranciers in de Verenigde Staten. Het bedrijf beschikt wereldwijd over vestigingen en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributeursnetwerk. Het hoofdkantoor bevindt zich in Seattle (VS). Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. In Nederland worden de WRQ-producten gedistribueerd door BMC Software Services in Den Haag en Cosyco Software in Eindhoven. De distributeur in België is Cosyco Software België in Vilvoorde.

VOOR MEER INFORMATIE
WRQ, Gerthild van Kampen, tel. + 31 (0)70 - 375 11 00 of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Anneke de Kort, tel. + 31 (0)23 - 562 82 08
WRQ is te bereiken op het Web: www.wrq.com

WRQ, het WRQ-logo, WRQ Guide Services en Reflection zijn handelsmerken van WRQ, Inc. en zijn geregistreerd in de Verenigde Staten en in andere landen. Reflection EnterView, Reflection Hands-Free Administration, WRQ Express en AtGuard zijn handelsmerken van WRQ, Inc. Andere merk- en productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve houders.

Deel: ' WRQ Reflection biedt verbeterde ondersteuning voor VBA '