WYPLAY breidt activiteiten uit naar Noord-Amerika

NEW ORLEANS--(BUSINESS WIRE)-- 20111026 --

WYPLAY, wereldwijd de grootste leverancier van innovatieve client-side HD IP- en OTT-softwareoplossingen voor exploitanten, maakt bekend dat ze haar operationele voetafdruk heeft uitgebreid met de Noord-Amerikaanse markt. Wyplay zal haar succes bij Europese exploitanten benutten door het aanbieden van plaatselijke verkoop, marketing en technische ondersteuning in de regio.

De client-side softwareoplossing van Wyplay is de benchmark geworden voor topexploitanten op de zeer competitieve Europese IPTV- en OTT-markt en heeft de traditionele giganten op deze markt verdrongen.

De softwareoplossingen van WYPLAY bevinden zich in het hart van de thuisaansluitingen en kracht van een aantal van de grootste merknamen op het gebied van consumentenelektronica en zendorganisaties/exploitanten, waaronder het Franse SFR, het Belgische Belgacom en diverse toonaangevende Vodafone-entiteiten. Het aanbod van Wyplay is het breedste op de markt en omvat volledig connected mediaspelers alsmede een compleet assortiment mondiale en lokale webservices, media-on-demand (video, muziek, gaming), Over-The-Top-web-ervaringen, media afspelen via intuïtieve 3D-gebruikersinterfaces, ondersteuning voor widgets, ongeëvenaarde connectiviteit en volledige UI’s, van ontwerp tot implementatie.

“Met deze uitbreiding beoogt Wyplay Noord-Amerikaanse exploitanten hetzelfde aan te bieden als we reeds hebben geleverd aan hun Europese collega’s, namelijk best-in-class innovatieve services gekoppeld overdonderende eindgebruikerservaringen,” aldus Steve Coutts, Vice-President Sales & Business Development van Wyplay. “Door het concurreren op en het bijdragen aan de vormgeving van de sterk competitieve Europese markt voor exploitanten heeft Wyplay unieke en informatieve ervaringen opgedaan waar onze klanten in Noord-Amerika en daarbuiten sterk kunnen profiteren.”

Over Wyplay:

Onafhankelijk, mondiaal en internationaal erkend: Wyplay levert state-of-the-art oplossingen voor connected-HDTV’s, Media Center CE-apparaten, HD IPTV-boxen, HD STB’s met satelliet-, kabel- of antenneaansluiting en media-HDD-producten voor thuisgebruik.

Centraal in het productaanbod van Wyplay staan de Wyplay Modular Solutions (WMS), een ingebed, robuust en van alle functies voorzien HD-softwareplatform dat het meest complete functionaliteitsspectrum op de markt levert voor zowel ‘in the box’ als ‘in the cloud’ connected entertainmentervaringen. WMS biedt ongeëvenaarde connectiviteit, afspeelbaarheid en consequent gebruikersgenot voor het groeiende aantal apparaten dat exploitanten moeten bedienen. Naast de indrukwekkende technische en prestatiekenmerken van WMS biedt Wyplay een elegante en intuïtieve 2D- en 3D-gebruikersinterface die sterk bijdraagt aan het betrokkenheidsniveau van de meest veeleisende klant. Wyplay stelt haar key partners in staat om hun eigen unieke oplossingen te bouwen met behulp van de WMS Application Development Kit (ADK).

Meer informatie over ‘The Connected TV OS’ vindt u op www.wyplay.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Hoofdkantoor Wyplay: