Persbericht

Document Company neemt voortouw met nieuwe oplossingen: Xerox daagt document-industrie uit tot vernieuwing

Amstelveen, 30 november 1999 – Bij monde van Anshoo Gupta heeft Xerox de markt voor documentproductie- en verwerking - goed voor 97,5 miljard dollar
- uitgedaagd om de ontwikkeling en toepassing van nieuwe software, hardware, diensten en oplossingen in een hogere versnelling te gooien. Gupta, president van Xerox’ Production System Group, deed zijn oproep tijdens de twintigste editie van Xplor International, die begin november plaatsvond in Los Angeles. Gupta: "De moderne, wereldwijde Internet-economie draait om kennis. Daarin liggen enorme kansen voor onze branche, waarvan de kernactiviteit altijd heeft bestaan uit het bieden van services die het delen van informatie mogelijk maken. Door daarin te excelleren, kan het hogere en meer dynamische niveau van het delen van kennis worden bereikt."

Tijdens Xplor introduceerde Xerox verschillende nieuwe producten voor ‘enterprise output management’ waarmee de onderneming de branche wil voorgaan in de ontwikkeling van innovatieve oplossingen en systemen. Zo werden onder meer gepresenteerd:

Š Xerox DocuPrint 900 Plus. Deze nieuwe digitale rotatiepers werkt met PostScript en andere gangbare netwerkdatastromen op snelheden van 206 voet per minuut, wat in de praktijk neerkomt op 900 A4 pagina’s per minuut (ppm). Daarmee is de 900 Plus een ideale oplossing voor just-in-time printing. De DocuPrint 900 Plus is gebaseerd op hetzelfde dual printer engine systeem als de DocuPrint 900, die print vanuit Xerox LCDS-applicaties (line conditioned data streams) en IBM’s AFPDS-applicaties in de mainframe-omgeving. Een voordeel van dit dual-engine systeem is onder andere de uitstekende registratie bij schoon- en weerdruk (dubbelzijdig). Door de integratie van Xerox DocuSP controller technologie kan het nieuwe model nu ook PostScript en netwerkdatastromen printen: de DocuPrint 900 Plus werkt onder meer met Adobe PostScript Level 3, HP-PCL5e, Adobe’s Portable Document Format (PDF) en TIFF (Tagged-Image File Format). De 900 Plus print in één drukgang dubbelzijdig en verwerkt zowel papier vanaf de rol als papier zonder perforaties (pinless feed). Naast de 900 Plus zijn nu overigens ook de modellen DocuPrint 900, DocuPrint 330 en DocuPrint 1300 leverbaar met rolinvoer. De 900 Plus is geschikt voor papier van 50,16 cm breed met een printbreedte van 46,22 cm. Daardoor kunnen pagina’s van standaardformaat two-up worden geprint met een snelheid van 900 ppm, en documenten met een breedte van 15,24 cm – zoals facturen van nutsbedrijven – three-up.. Voor de DocuPrint 900 Plus is een breed scala aan configuraties voor nabewerking leverbaar. De printer heeft een capaciteit van 28 miljoen afdrukken oftewel 1,6 miljoen meter per maand. Met deze printercapaciteit is het op afroep afdrukken van kleine series boeken nu economisch haalbaar.

Š Xerox VIPP Tools. De Integrated Development Environment VIPP (Variable Data Intelligent PostScript PrintWare) is een verzameling van software en faciliteiten waarmee

de ontwikkeling en het gebruik van applicaties voor variabele data door een geavanceerde maar gebruikersvriendelijke grafische user interface eenvoudiger wordt dan ooit. Meer dan een dozijn VIPP tools stellen gebruikers in datacentra, servicebureaus en de grafische branche in staat gepersonaliseerde PostScript-documenten te produceren op een scala aan Xerox-productieprinters waaronder de DocuPrint, DocuTech, DocuColor en eveneens op de netwerkprinters uit de N-serie. De VIPP oplossingen kunnen worden ingezet bij de productie van transactiedocumenten (polissen, bankafschriften, facturen) en one-to-one marketing door middel van geïndividualiseerde nieuwsbrieven, brochures, handleidingen, etc. Het gebruik van VIPP tools voor de ontwikkeling van deze applicaties betekent een drastische reductie van programmeerkosten en vereenvoudigt de migratie van mainframe-applicaties naar genetwerkte client/server-systemen.

Š Xerox DocuPrint Server 1.0 voor Windows NT Server, een modulaire software oplossing voor de consolidatie van verschillende productieomgevingen binnen één samenhangende platform voor enterprise output management. Enterprise output management omvat alle fases van de levenscyclus van het document: van het vastleggen, opslaan en terugvinden, via electronische distributie en workflow tot presentatie op Internet, CD-ROM, papier, beeldscherm en archivering. DocuPrint Server NT biedt alle functionaliteit om dit onder te brengen in een geïntegreerde omgeving waar kennis kan worden beheerd en gedeeld – klaar om op een gestroomlijnde manier te worden verwerkt naar distributie- en output-processen. DocuPrint Server voor Windows NT overbrugt de kloof tussen geconsolideerde, en gedistribueerde omgevingen en productie- en publishing-omgevingen, en vormt de hoeksteen voor een succesvolle enterprise output management strategie.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

___________________________________________________________________________

Deel: ' Xerox daagt document-industrie uit tot vernieuwing '