Xerox verzorgt gratis training voor gebruikers Colorbus RIP's:

Xerox en Colorbus breiden samenwerking uit

Amstelveen, 20 januari 1999

Xerox (Nederland) B.V. en Colorbus hebben een overeenkomst gesloten inzake de opleiding van gebruikers van Colorbus RIP's (Raster Image Processors) in combinatie met kleurenprintsystemen van Xerox. Bij aankoop van een dergelijk geïntegreerd systeem heeft de koper in kwestie in het vervolg recht op één gratis gebruikersopleiding voor het betreffende RIP systeem van Colorbus. Het gaat om een ééndaagse training die wordt gegeven in het Xerox Customer Education Center in Amstelveen. Eventuele extra cursisten kunnen opgeleid worden voor een bedrag van f 750,- per persoon. De opleidingen betreffen in eerste instantie RIP's voor de kleurenprinters van Xerox in de kantoor- en grafische omgeving, zoals de Xerox 5750, de Xerox 5799 en de Xerox DocuColor 40. De training bestaat onder andere uit het omgaan met de user interface, een klein stukje kleurenleer, het calibreren, het scannen en het PostScript printen. De overeenkomst werd in het Xerox-hoofdkantoor te Amstelveen officieel bezegeld met de handtekeningen van Marc Verheyen, Manager Xerox Customer Education Center, en Ronald van den Boogaard, Regional Manager Benelux bij Colorbus.

Xerox en Colorbus werken al langer nauw samen op het gebied van productontwikkeling en dienstverlening. Met de nieuwe overeenkomst onderstrepen beide organisaties eens te meer hun streven naar het leveren van een volledig geïntegreerd product aan de wederzijdse afnemers.

Colorbus
Colorbus, 's werelds meest innovatieve aanbieder van digitale printservers (RIP's), heeft in 1994 haar productlijn onder de naam Cyclone geïntroduceerd. De bekroonde grafische gebruikersinterface, aansturing van meerdere kleurenkopieersystemen vanuit een RIP en een geïntegreerd Windows NT platform, zijn slechts enkele innovaties die Colorbus als eerste aan de markt getoond heeft. De Cyclone software verandert, gekoppeld in een netwerk, de kleurenkopieersystemen van Xerox in digitale kleurenprinters van fotografische kwaliteit. Met wereldwijd 15.000 RIP's geïnstalleerd en verkoop/supportorganisaties over de gehele wereld (Europese hoofdkantoor in 's Hertogenbosch) behoort Colorbus tot een van de meest toonaangevende partijen in de markt van het digitaal (kleuren)printen.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1997 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 18,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam.

Deel: ' Xerox en Colorbus breiden samenwerking uit '