Bij De Creatieve Denkers en fotovaklaboratorium ProfColor:

Xerox installeert twee DocuColor 100 full colour digitale drukpersen

Amstelveen, 16 november 1999
Xerox (Nederland) B.V. installeerde recent een Xerox DocuColor 100 digitale full colour drukpers bij zowel De Creatieve Denkers van het Grafisch Centrum Utrecht als fotovaklaboratorium ProfColor in Veenendaal. Beide ondernemingen zien de DocuColor 100 als een belangrijk instrument voor het optimaal en flexibel inspelen op de wensen van hun klanten.

Actieve marktbenadering met DocuColor 100
De Creatieve Denkers hanteert een uitgesproken marketingconcept bij de benadering van klanten en prospects, waarbinnen de Xerox DocuColor 100 een belangrijke rol gaat vervullen. De Creatieve Denkers maakte al gebruik van een Xerox Xpress 54 groot formaat inkjetprinter, een DocuTech 6100 en DigiPath-software. Door de toegenomen schaalgrootte is een DocuColor 40 nu vervangen door de nieuwe DocuColor 100. Ashvin Bhadjoe, general manager van Grafisch Centrum Utrecht: "Wij zijn al enkele jaren bezig ons grafisch product om te bouwen naar een customized product voor onze klanten. Evenals onze website zien we de Xerox DocuColor 100 als een geïntegreerd onderdeel van ons totale marketingconcept. Wij gaan niet zitten wachten tot de klant binnenkomt. Met behulp van onze bedrijfsmiddelen zoeken we de klant actief op. De DocuColor 100 is cruciaal bij het ontwerpen van concepten en het op de markt zetten daarvan. Ook in de verwerking van de verkregen respons vormt de digitale drukpers de basis voor het produceren van print in full colour."

Kleurkwaliteit voldoet aan hoge fotografische eisen Fotovaklab ProfColor ziet digitaal drukwerk als een welkome aanvulling op het assortiment aan vaklabproducten. ProfColor begon digitaal kleine oplagen in kleur te vervaardigen met een Xerox Regal en later met een DocuColor 40. Nu kiest het bedrijf voor de topkwaliteit van de DocuColor 100, vooral vanwege het grotere formaat van 0,50 x 8,00 meter en de kwaliteit van de 4-bits kleurdiepte. Alleen al in Veenendaal ervaart ProfColor dat er voldoende klanten geïnteresseerd zijn in het digitale kwaliteitsdrukwerk van de DocuColor 100. Eigenaar en fotograaf Cees Dodewaard: "Fotografen vragen steeds vaker om kleine oplagen digitaal drukwerk in verband met presentatiedoeleinden. Omdat wij in het marktsegment van de kwaliteitsfotografie opereren, lag de keuze voor een Xerox DocuColor 100 voor de hand. De kleurdiepte voldoet aan de standaard die wij gewend zijn in dit vak te hanteren."

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Deel: ' Xerox installeert twee DocuColor 100 digitale drukpersen '