Totaaloplossing voor kleurintensieve omgevingen:

Xerox introduceert digitale kleurenprinter DocuColor 12

Amstelveen, 27 september 1999
Xerox introduceert de DocuColor 12, een volledig digitale kleurenprinter die speciaal werd ontwikkeld voor omgevingen waar intensief met kleur wordt gewerkt, zoals bedrijven in de grafische branche en grotere repro's. De DocuColor 12 biedt niet alleen een optimale kleurweergave en continuiteit, maar vormt ook een professionele totaaloplossing door de keuze uit verschillende controllers en front ends en meegeleverde software voor kleurmanagement, job management en workflow control.

Afdrukkwaliteit
Pantone-kleuren worden door de DocuColor 12 uiterst natuurgetrouw en consistent weergegeven in een 600 x 600 x 8-bit resolutie. De 6-micron toner zorgt voor scherpe, helder prints met gestoken letters en optimale weergave van dunne lijnen en details, zowel in (steun)kleur als in zwart/wit.

Betrouwbaarheid en productiviteit
De DocuColor heeft een kort en recht papierpad waardoor de prestaties zeer betrouwbaar zijn en het mogelijk is om een grote diversiteit aan afdrukmaterialen te gebruiken met een gewicht tot 250 gram. Door de gebruiker zelf te vervangen units zorgen voor een maximale beschikbaarheid van de machine. De nieuwe DocuColor print op A4-formaat met snelheden van 12,5 pagina's per minuut (ppm) in kleur en 50 ppm in zwart/wit. De printer drukt zonder oplagebeperkingen dubbelzijdig af, desgewenst aflopend, tot een formaat van maximaal A3 op A3+ papier. Output kan nauwkeurig worden geregistreerd dankzij de digitale techniek en worden voorzien van paskruizen.

Connectiviteit
Xerox werkt samen met verschillende leveranciers van externe controllers en front ends zodat gebruikers kunnen kiezen uit diverse tools die het beste aansluiten bij hun specifieke behoeften. Samen met de meegeleverde tools voor kleurmanagement, job management en workflow control is de DocuColor 12 dan ook een oplossing die kan worden toegespitst op elke werkomgeving.

Prijs en beschikbaarheid
De Xerox DocuColor 12 is vanaf 24 september 1999 beschikbaar tegen een adviesverkoopprijs vanaf fl. 62.000 excl. BTW. De Xerox DocuColor 12 wordt geleverd met de Xerox Klanten Tevredenheid Garantie. Dit betekent dat een ontevreden gebruiker, mits een onderhoudscontract is afgesloten, binnen 3 jaar na aanschaf het apparaat kan omruilen tegen een gelijkwaardig Xerox product.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Deel: ' Xerox introduceert digitale kleurenprinter DocuColor 12 '