Wereldwijd printopdrachten versturen via e-mail:

Xerox introduceert (inter)netwerk kleurenlaserprinter Docuprint NC60

Amstelveen, 28 april 1999 -- Xerox introduceert de DocuPrint NC60, een geavanceerde kleurenlaserprinter uitgerust met de laatste versie van WorkSet Technologie: hierdoor kunnen gebruikers dankzij ingebouwde e-mailfuncties hun printopdrachten vanaf elke denkbare werkplek naar de NC60 sturen. Bovendien kunnen systeem- en netwerkbeheerders de NC60 of een heel netwerk van NC60's per e-mail configureren en afdrukproblemen op afstand oplossen. Daarnaast kan de printer worden ingezet als een topkwaliteit kleurenlaserfax, waardoor organisaties tijd en kosten kunnen besparen op expressverzendingen. Met de introductie van de DocuPrint NC60 geeft Xerox dan ook een nieuwe dimensie aan het begrip 'netwerkprinter' door gebruik te maken van de mogelijkheden van internet. Daarnaast levert de NC60 in zowel kleur als zwart/wit de hoogste afdrukkwaliteit voor de adviesverkoopprijs van f 7.495,-.

Communicatie in twee richtingen De e-mailfunctionaliteit die de NC60 geschikt maakt voor wereldwijd gebruik en beheer op afstand heet MailReceive. In de loop van het tweede kwartaal zal de WorkSet Technology worden uitgebreid met de functionaliteit MailSend en worden toegepast in het volledig assortiment monochrome laserprinters uit de Xerox DocuPrint N-serie. MailSend verstuurt e-mailberichten vanuit de NC60 om gebruikers te waarschuwen dat hun printopdrachten verwerkt zijn, of zelfs dat papier of toner moeten worden vervangen.

Optimale netwerkfunctionaliteit en compatibility De DocuPrint NC60 heeft een afdruksnelheid van 16 pagina's per minuut (ppm) in zwart en tot 6 ppm in kleur. Standaard beschikt de printer over een invoerlade met een capaciteit van 250 vel; een optionele tweede invoerlade biedt een extra papiercapaciteit van nog eens 250 vel. Het printergeheugen van 64 MB kan worden uitgebreid naar 128 MB. De NC60 wordt geleverd met de printermanagementsoftware Xerox CentreWare en Xerox PrinterMap, voor een optimale functionaliteit onder Novell en Windows (netwerk)besturingssystemen en compatibility met managementsystemen van andere printermerken zoals MarkVision, JetAdmin en PhaserLink. De DocuPrint NC60 werkt met Adobe PostScript 3 en PCL 5C emulatie.

Beschikbaarheid De DocuPrint NC60 is vanaf de tweede helft van mei leverbaar en wordt geleverd met de Xerox Klanten Tevredenheidsgarantie. Dit betekent dat een ontevreden gebruiker, mits een onderhoudscontract is afgesloten, binnen 3 jaar na aanschaf het apparaat kan omruilen tegen een gelijkwaardig Xerox product.

The Document Company Xerox The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam.

Deel: ' Xerox introduceert (inter)netwerk kleurenlaserprinter '