Persbericht

Continuous Feed-systemen Xerox DocuPrint 900 en Xerox DocuPrint 1300: Xerox introduceert nieuwe printers voor zeer hoge volumes

Amstelveen, 19 mei 1999 -- Xerox introduceert twee nieuwe producten in de DocuPrint-lijn, de Xerox DocuPrint 900 en de Xerox DocuPrint 1300. Het gaat om Continuous Feed-systemen (kettingpapierprinters), gericht op applicaties voor zeer hoge printvolumes, zoals facturen, direct mail, bankafschriften, handleidingen, abonnementspublicaties, etc. De DocuPrint 900 en DocuPrint 1300 bereiken respectievelijk afdruksnelheden tot 900 en 1300 dubbelzijdige afdrukken per minuut; de maximale productievolumes per maand liggen respectievelijk op 26 miljoen en 34 miljoen A-4 afdrukken. Migratie naar hogere printvolumes

De DocuPrint 900 en 1300 bieden gebruikers van Xerox hoogvolume, losbladige printers een migratiemogelijkheid naar hogere printcapaciteiten binnen bestaande omgevingen: zowel de 900 als de 1300 zijn geschikt voor applicaties die werken met LCDS (Line Conditioned Data Stream), metacode en de IBM AFP omgeving. Later dit jaar zullen de nieuwe DocuPrints ook geschikt worden gemaakt voor de andere belangrijke datastromen in de hoogvolume-omgeving, PostScript en PCL. De DocuPrint 900 en 1300 bieden een afdrukresolutie van 600 dots per inch (dpi), geïnterpoleerd van 300 dpi data. Maximale productiviteit

Beide nieuwe printers zijn het resultaat van de technologie en productontwikkeling die mogelijk is geworden door Xerox' overname van Delphax Printing Systems. Web-printing-technologie en Electronic Beam Imaging (EBI) resulteren in een combinatie van snelheid, betrouwbaarheid en hoogwaardige kwaliteit. Afgezien van de printsnelheden zijn de systemen identiek in hun mogelijkheden. De DocuPrints zijn modulair opgebouwd uit een grote roltoevoer, een duplex printsysteem, een fusing systeem en een VISTA systeem controller. Optionele in-line afwerksystemen bieden onder meer mogelijkheden voor gesneden of gevouwen uitvoer, of uitvoer op rollen. Daarnaast zijn de 900 en 1300 compatible met een groot aantal afwerksystemen van partners van Xerox. De DocuPrint 900 en 1300 garanderen een maximale productiviteit: de continuous feed-technologie elimineert het risico van vastlopen en een groot aantal onderdelen kan door operators zelf worden vervangen of onderhouden. Beide systemen werken zowel off line als on line.

DocuPrint 900 tijdens DocuWorld 99 Tijdens DocuWorld 99 op 19 en 20 mei in het RAI Congrescentrum in Amsterdam zal de Xerox DocuPrint 900 aan het publiek worden gedemonstreerd.

Beschikbaarheid De Xerox DocuPrint 900 en Xerox DocuPrint 1300 zijn leverbaar in het vierde kwartaal van 1999. De prijzen zijn op aanvraag. Beide systemen worden geleverd met de Xerox Klanten Tevredenheid Garantie. Dit betekent dat een ontevreden gebruiker, mits een onderhoudscontract is afgesloten, binnen 3 jaar na aanschaf het apparaat kan omruilen tegen een gelijkwaardig Xerox product.

The Document Company Xerox The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam.

_____

Deel: ' Xerox introduceert nieuwe printers voor zeer hoge volumes '