Schaalbare versie met ondersteuning Internet-standaarden:

Xerox introduceert nieuwe versie kennismanagementtool DocuShare

Amstelveen, 30 maart 1999
Xerox introduceert DocuShare 2.0, de nieuwste versie van haar softwareplatform voor het delen van digitaal opgeslagen informatie in organisaties. DocuShare 2.0 is uitgebreid met belangrijke nieuwe functies waarmee gebruikers, ontwikkelaars en Value Added Resellers (VAR's) op maat gesneden toepassingen kunnen bouwen voor informatiedeling via Internet.

Ondersteuning Internet-standaarden
Centraal in de aangebrachte verbeteringen van DocuShare 2.0 staat het gebruik van webstandaarden. DocuShare 2.0 is het eerste op de markt verkrijgbare product dat werkt met het WebDAV HTTP protocol. WebDAV (Web Distributed Authoring and Versioning) is de opkomende standaard voor het beheer van grote documentbronnen via Internet en wordt ondersteund door Netscape, Microsoft en Oracle. Deze technologie maakt het mogelijk documenten vanaf de desktop naadloos over te brengen naar internet-gebaseerde documentopslagmethoden. Door ondersteuning van WebDAV en andere standaarden zoals ODMA en XML kunnen ontwikkelaars snel krachtige en schaalbare multi-platform oplossingen bouwen gebaseerd op DocuShare.

Intuïtieve software
Met DocuShare 2.0 onderstreept Xerox haar streven om documentoplossingen te leveren die variëren van relatief eenvoudig documentbeheer tot het delen van kennis in papieren en digitale documenten. DocuShare werd anderhalf jaar geleden geïntroduceerd en wordt inmiddels gebruikt door organisaties als NASA, Ford Motor Company en Stanford University; Nederlandse klanten zijn onder meer Philips Car Information Systems, Ericsson en Alcatel. DocuShare werd ontwikkeld om te werken zoals mensen werken. De software is intuïtief, vereist geen centraal beheer, werkt met alle belangrijke computerplatforms en web browsers en is goedkoop in aanschaf en gebruik.

Drie versies
DocuShare 2.0 is geoptimaliseerd voor interoperabiliteit met apparatuur van Xerox en andere leveranciers en wordt optioneel meegeleverd bij Document Centres, Xerox' lijn van multifunctionele netwerksystemen. DocuShare 2.0 wordt geleverd in een basisversie voor gedistribueerde werkgroepen die snel internet- of intranettoepassingen willen implementeren; een 'office'-versie voor grotere werkgroepen die werken met Microsoft Windows; en een 'enterprise'-versie geschikt voor integratie met ondernemingsbrede applicaties zoals Oracle databases. De schaalbaarheid van de jongste versie maakt DocuShare geschikt voor toepassingen van elke omvang en complexiteit op het gebied van kennisdeling: modulaire upgrades zorgen voor een groeipad naarmate organisaties uitbreiden.

Gratis update voor bestaande gebruikers
Gebruikers die al in het bezit zijn van DocuShare software ontvangen een gratis upgrade naar DocuShare 2.0. DocuShare kost minder dan f
90,- per werkpleklicentie bij gebruik in een volledige firmalicentie en is daarmee een van de goedkoopste applicaties voor informatiemanagement. In Nederland wordt DocuShare geleverd en ondersteund door Xerox Professional Services in Zeist (telefoon 030 -
698 10 10). Een demo van DocuShare is te zien of te downloaden op Internet-adres www.xerox.com/products/docushare.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam.

Deel: ' Xerox introduceert nieuwe versie kennismanagementtool '