Persbericht

DocuPrint N Series tot 25% sneller en minstens 10 % goedkoper dan HP: Xerox introduceert vijf nieuwe netwerklaserprinters

Amstelveen, 15 maart 2000 – Xerox introduceert de DocuPrint N Series, een nieuwe lijn zwart/wit laserprinters voor afdelingen en werkgroepen. De DocuPrint N Series printers bieden met hogere printsnelheden, meer papierverwerkingsmogelijkheden en hogere productiviteit meer waar voor hun geld dan vergelijkbare printers van Hewlett-Packard. De prijzen van de nieuwe printers variëren van fl. 2.897,- tot fl. 17.450,-. De printers zijn tot 25% sneller en minstens 10 % goedkoper dan de HP-printers in dezelfde klasse. Printsnelheden variëren van 20 tot 40 pagina’s per minuut (ppm). Daarnaast bieden de DocuPrints papierverwerkingsmogelijkheden die tot op heden niet eerder beschikbaar waren voor kleine en middelgrote afdelingen en werkgroepen. Door een ruime keuze in types en opties komt de DocuPrint N-lijn tegemoet aan uiteenlopende eisen en is er een geschikt model voor afdelingen van elke grootte.

DocuPrint N2125 voor kleine afdelingen
Met een prijs van fl. 3.219,- is de DocuPrint N2125 de beste en meest flexibele netwerklaserprinter in zijn klasse. De 20-ppm printer is 25% sneller en fl. 800,- goedkoper dan de HP LaserJet 4050N. De N2125 print met een resolutie van 1200 x 1200 dots per inch (dpi) en werkt met een scala aan afdrukmaterialen met gewichten tot 216 grams en afmetingen van A6 tot A4, gewoon via de normale papierinvoerladen. Voor fl. 2.897,- is de N2125 verkrijgbaar als stand-alone versie, de N2125b.
DocuPrint N2025 en N2825 voor kleine tot middelgrote afdelingen Met een printsnelheid van 20 ppm en een prijs van fl. 4.103,- is de DocuPrint N2025 sneller (25%) en goedkoper ( fl. 1.500,- ) dan zijn evenknie aan HP-zijde, de LaserJet 5000N. Ook de 28-ppm DocuPrint N2825 overtreft de HP LaserJet 8000N in snelheid (17%) en is met fl. 5.250,- zo’n fl. 1.700,- goedkoper. Zowel de N2025 als de N2825 bieden ook veel papierverwerkingsmogelijkheden; ze printen daarnaast tot A3-formaat en printen enveloppen direct vanuit de gewone papierinvoerlades, in tegenstelling tot HP. Beide printers drukken op volle snelheid af met een resolutie van 1200 dpi.

DocuPrint N3225 en N4025 voor middelgrote tot grote afdelingen De N3225 en N4025 zijn de meest productieve printers uit de DocuPrint N-lijn. Ze combineren een resolutie van 1200 dpi image quality met respectievelijke printnelheden van 32 en 40 ppm. Beide bieden een papierinvoercapaciteit van 3550 vel en optionele afwerkingsmogelijkheden voor de verwerking van opdrachten vanaf grote, overbelaste netwerken. De snelle 266 MHz processor zorgt voor beter enkelzijdig en dubbelzijdig printen, met name bij complexe printopdrachten. De DocuPrint N4025 print 25% sneller dan de HP LaserJet 8100N en is met fl. 7.100,- ongeveer fl. 800,- goedkoper. De DocuPrint N3225 kost fl. 6.210,- en is daarmee fl. 1.700,- goedkoper.

Voordelen Xerox DocuPrint N-lijn
In tegenstelling tot HP worden alle DocuPrint N-printers standaard geleverd met Adobe PostScript 3, PCL6 emulatie, Ethernet 10/100BaseT, USB, een ingebouwde webserver en 32 Mb uitbreidbaar geheugen. Daarnaast beschikken alle modellen over een nieuw ontwikkelde controller, voor geavanceerde netwerkfuncties en een hoge productiviteit via Xerox WorkSet Technology. Features van WorkSet zijn onder meer: multi-set printing, remote printing, e-mail signalering, Secure Print, Edge-To-Edge Printing and Fax-Friendly Black, waamee kleuren in bijvoorbeeld grafieken automatisch worden omgezet naar arcering of grijswaarden voor een maximale leesbaarheid. Elke DocuPrint wordt tevens geleverd met stand-alone printersoftware, zoals Xerox’ PrinterMap en CentreWare, en is compatible met beheersomgevingen zoals Microsoft Management Console, Tivoli NetView en CA Unicenter TNG. De N Series ondersteunt Unix (inclusief RedHat Linux), OS/2, Macintosh en Windows 2000, NT, 3.1 en 95/98.
Prijs en beschikbaarheid
De Xerox DocuPrint N Series is vanaf 15 maart beschikbaar tegen de volgende adviesverkoopprijzen (excl. btw):
DocuPrint N2125 : fl. 3.219,- DocuPrint N2125b : fl. 2.897,- (stand-alone versie) DocuPrint N2025 : fl. 4.103,- DocuPrint N2825 : fl. 5.250,- DocuPrint N3225 : fl. 6.210,- DocuPrint N4025 : fl. 7.100,-

De DocuPrint N Series is verkrijgbaar bij erkende dealers en on-line te bestellen op www.webshop.xerox.nl. De DocuPrint N Series wordt geleverd met de Xerox Klanten Tevredenheid Garantie. Dit betekent dat, indien een ontevreden gebruiker een ServicePack heeft aangeschaft, hij het apparaat binnen 3 jaar na aanschaf kan omruilen tegen een gelijkwaardig Xerox product. Daarnaast beschikt Xerox over Service Pack’s met naar keuze een 3, 4 of 5 jaar garantie mogelijkheid met on site service.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.
___________________________________________________________________________

Deel: ' Xerox introduceert vijf nieuwe netwerklaserprinters '