Koppeling Document Centre en Lotus Domino voor betere kennisdeling:
Xerox-oplossing ‘Cobra’ slaat brug tussen papier en digitaal

Amstelveen, 1 november 1999 – Xerox Europa en Lotus introduceren vandaag een nieuwe oplossing die klanten helpt bij het eenvoudig ondernemingsbreed beheren van papieren en electronische documenten. Het gaat om een combinatie van de Cobra Image Router for Xerox (CIRX) en de Document Centre, waarmee kennis die is vastgelegd in papieren documenten naadloos en direct kan worden overgeheveld naar de Lotus Notes- of Domino.Doc-omgeving.

De Cobra-oplossing voor het delen van kennis integreert twee toonaangevende producten: de Document Centre, Xerox’ digitale multifunctionele netwerksysteem en de Lotus Domino webserversoftware van IBM’s Lotus Development Corporation. Deze link tussen het digitale en papieren document verbetert de samenwerking binnen organisaties door middel van een gemeenschappelijk platform voor scannen, beheer van electronische documenten, e-mail, messaging, faxen en gedistribueerd printen. Het nieuwe systeem stelt gebruikers in staat kennis binnen, maar ook buiten de organisatie op een effectieve manier te delen met anderen, met hetzelfde gemak als het versturen van een e-mail.

Door de netwerkscanfunctionaliteiten van CIRX kunnen gebruikers papieren documenten eenvoudig vanaf de Document Centre naar Lotus Notes of Domino.Doc scannen, en van daaruit op verschillende manieren distribueren: Š naar een Lotus Domino-gebaseerde website;
Š naar een e-mail-adres met behulp van een SMTP/MTA-gateway;
Š naar een Domino.Doc binder;
Š naar een Lotus Domino-database via de native mail router;
Š naar een fax-gateway.

CIRX is het resultaat van een strategische samenwerkingsovereenkomst tussen IBM/Lotus en Xerox die werd afgesloten in september 1998. Eerder sloten Fuji Xerox en IBM Japan al marketing- en distributieovereenkomsten; sindsdien is Fuji Xerox een van de grootste resellers van Domino serversoftware op de Japanse markt. Xerox werkt op strategisch niveau samen met meerdere toonaangevende organisaties in de ICT-branche, zoals onder meer Microsoft en Compaq.

Tijdens het LotuSphere-evenement in Berlijn op 27 oktober werd tijdens de key note speech van Xerox een Engelstalige versie van de Cobra-oplossing gedemonstreerd.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Deel: ' Xerox-oplossing ‘Cobra’ slaat brug tussen papier en digitaal '