Verdere uitbreiding van indirect verkoopkanaal:

Xerox (Nederland) B.V. sluit distributie-overeenkomst met Computer 2000

Amstelveen, 26 januari 1999
IT-distributeur Computer 2000 te Maarssen gaat voor Xerox (Nederland) B.V. de distributie verzorgen van een uitgebreid assortiment printers, copiers, faxen (multifunctionals) en bijbehorende supplies. Hiertoe ondertekenden beide partijen op 7 januari de overeenkomst. Computer 2000 is na A-Line, waarmee Xerox medio 1997 in zee ging, de tweede distributeur van Xerox op de Nederlandse markt. De overeenkomst betekent een belangrijke vergroting van het aantal outlets waar Xerox-producten zullen worden verkocht: Computer 2000 telt zo'n 4000 klanten, variërend van grote computerketens tot de kleinere kantoorvakhandel en hardwareverkopers. Computer 2000 ondersteunt de resellers aan wie zij de Xerox-producten en bijbehorende supplies levert met advies en trainingen; de technische service op de apparatuur blijft in handen van Xerox.

Nieuwe kleine digitale copiers
De range Xerox-producten die Computer 2000 bij de resellers gaat afzetten is bijzonder breed: het gaat om kleuren- en monochrome laser- en inkjetprinters; kleuren- en monochrome multifunctionele laser- en inkjetfaxen; desktop- en netwerksystemen alsmede analoge en digitale copiers. In die laatste productgroep, digitale copiers, betreft het de nieuwe XD- en XE-lijnen, Xerox' nieuwste kleine digitale copiers en copier/printers.
Xerox is de eerste die digitale copiers in een dergelijk klein formaat op de markt brengt.

Channel Strategy
Xerox koos zo'n anderhalf jaar geleden met haar Channel Strategy voor een focus op het indirecte verkoopkanaal om haar reputatie van marktleider op het gebied van copiers, midrange- en high volume printers uit te breiden naar de markt voor documentproductiesystemen voor de desktop- en netwerkomgeving.
Hiermee speelt Xerox in op de sterke groei van de SOHO (Small Office Home Office) markt en de kantoormarkt. De in dit kader opgerichte Xerox Channels Group richt zich specifiek op het opzetten en verstevigen van de indirecte verkoopkanalen om zo een bredere marktdekking te creëren voor Xerox' producten, die tegen zeer concurrerende prijzen worden aangeboden. Ook de overeenkomst met Computer 2000 kwam tot stand via dit bedrijfsonderdeel.

Computer 2000
Als distributie- en service-organisatie van PC-producten en -oplossingen levert Computer 2000 over de hele wereld aan 75.000 geautoriseerde wederverkopers. Dit zijn o.a. dealers, systeem- huizen, VAR's (Value Added Resellers), OEM's (Original Equipment Manufacturers), PC integrators en retailers. Het assortiment van Computer 2000 bestaat uit ruim 35.000 producten van meer dan 400 internationale 'A' leveranciers en fabrikanten. Dit assortiment wordt aangevuld met een breed scala aan services zoals financiering en kredietfaciliteiten, technische ondersteuning, customer support, on-site services, configuratieservices, logistieke services, trainingen en opleidingen, verkoopondersteuning, marketing, public relations en consultancy. Met deze brede range aan producten en services, behaalde Computer 2000 in het afgelopen fiscale jaar een omzet van bijna 10 miljard gulden. Dit maakt Computer 2000 veruit de grootste distributeur van IT producten en services in Europa.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1997 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 18,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketing/verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam.

Deel: ' Xerox sluit distributie-overeenkomst met Computer 2000 '