Mijlpaal in korte digitale bedrijfsgeschiedenis:
Xerox Venray levert Document Centre 265 aan 10.000e klant

Amstelveen/Venray, 20 oktober 1999 - Xerox heeft een mijlpaal bereikt in de levering van haar succesvolle Document Centre-familie van digitale netwerksystemen. Op 27 augustus jl. droeg Xerox-topman Fernando Pozo een Document Centre 265 over aan de 10.000e klant, het Rotterdamse Multibedrijven. De productie van de Document Centre 265 nam eind 1997 een aanvang. Sindsdien zijn er wereldwijd 45.000 van geproduceerd, waarvan 13.000 in Europa.

Het is nog maar twee jaar geleden dat Xerox de digitale markt betrad met de Document Centre 265. Perry Buenen, manager Xerox European Digital Colour, zegt hierover: "Xerox heeft in korte tijd de omslag gemaakt naar nieuwe technologieën en zich met succes een positie verworven in een totaal andere markt. Inmiddels zijn we wereldwijd marktleider in het segment digitale high-volume copiers. Onze omzet bestaat nu voor 65% uit digitale producten en we verwachten daarin volgend jaar een stijging van nog eens 20%."

De Document Centre is leverbaar als stand-alone digitale copier of als gecombineerde netwerkprinter/copier/scanner/fax. Door de modulaire opbouw kan Xerox de systemen op klantorder in vele configuraties leveren. Met de Document Centre-lijn heeft Xerox HP een gevoelige slag toegebracht in het segment van snelle digitale netwerksystemen.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam. ___________________________________________________________________________

Deel: ' Xerox Venray levert Document Centre 265 aan 10.000e klant '