XEROX NEDERLAND

Xerox opmars markt netwerkprinters

XEROX ZET ZIJN OPMARS IN DE MARKT VAN KLEURENINKJET- EN LASERPRINTERS

VOOR NETWERKOMGEVINGEN VOORT

Krachtige DocuPrint C15 Printer voor een ultralage prijs . DocuPrint NC60 maakt gebruik van het Internet voor afdrukken in kleur en zwart-wit van op afstand

Met de lancering van zijn DocuPrint C15 Colour Inkjet Printer, breidt Xerox zijn groeiende assortiment van kleureninkjetprinters uit. De C15 . die vanaf de maand april verkrijgbaar zal zijn . kan tot 6 bladzijden per minuut afdrukken in kleur, en tot 10 bladzijden per minuut monochroom, met een resolutie van 1200x1200 dpi, en levert zonder enige verdere aanpassing een fotografische afdrukkwaliteit recht uit de verpakking . dit alles voor een geschatte winkelprijs van minder dan 300 dollar.

De C15 is ontworpen voor gebruik op kantoor, en kan dan ook op een netwerk aangesloten worden via de Xerox CentreDirect External Print Server. CentreDirect past op de parallelle poort, waarna de printer kan worden aangesloten op een Ethernet netwerk.

Met zijn DocuPrint NC60 Colour Laser Printer, maakt Xerox gebruik van de mogelijkheden van het Internet om het maken van kleurenafdrukken zo eenvoudig te maken als het sturen van een e-mailbericht. Dit is mogelijk omdat de NC60 is uitgerust met de laatste versie van de zogenaamde WorkSet Technology en omdat dit toestel de eerste kleurenprinter is in de N-reeks, de netwerkprinters van Xerox. De DocuPrint NC60 is de eerste echte kleurenpriner voor algemeen gebruik die op de markt komt . de eerste printer die zowel kleuren- als zwartwitdrukwerk van de hoogste kwaliteit kan afleveren.

De nieuwe NC60 Colour Laser Printer beschikt over een ingebouwde e-mailfunctie die MailReceive heet en die gebruikers in staat stelt om documenten die klaar zijn om te worden afgedrukt gewoon als een e-mailbericht rechtstreeks naar de printer te sturen. De NC60 biedt meer voor minder geld: met prijzen vanaf 3195 dollar (geschatte winkelprijs), biedt de NC60 een in deze sector toonaangevende functionaliteit, uitzonderlijk gebruiksgemak, Ethernet en Adobe PostScript 3, allemaal standaard.

Met MailReceive kunnen systeembeheerders een NC60 . of een heel netwerk van NC60.s . ook met één enkel e-mailbericht configureren. MailReceive kan bovendien de problemen met afdrukken op afstandelimineren, die gebruikers anders ervaren met .network dial-up.. De MailReceive functie kan ook de kosten van bedrijven voor expresverzendingen flink beperken, omdat de printer ermee kan worden gebruikt als een topkwaliteit kleurenlaserfax.

MailSend . de pendant van MailReceive . kan worden ingesteld om automatisch een e-mail te sturen vanuit de printer. Op die manier kan de printer gebruikers waarschuwen dat hun printopdrachten verwerkt zijn, of zelfs dat toner of papier moet worden bijgevuld. Later in de loop van het tweede kwartaal zal de nieuwste versie van de Workset Technology met daarin de combinatie MailSend/MailReceive over het volledige assortiment Xerox N Series monochrome laserprinters worden toegepast. Er is geen enkele andere printerlijn die het zo eenvoudig maakt om over de hele wereld documenten af te drukken in kleur of zwart-wit.

Ged Thompson, .European Marketing Director. van de Xerox Channels Group zegt: .De toevoeging van de DocuPrint C15 aan ons assortiment is voor ons opnieuw een gelegenheid om een oplossing voor kleurafdrukken aan te bieden, die de klanten willen en die ze zich kunnen veroorloven. De NC60 is een uitstekende kleurenlaserprinter, voor wat de verhouding tussen prijs en kwaliteit/gebruiksgemak betreft een van de beste toestellen die momenteel door de sector worden aangeboden. Het toestel is snel en gebruiksvriendelijk, en laat gebruikers van overal . of ze nu ergens onderweg zijn, in het kantoor, of zelfs ergens in het buitenland . toe om documenten af te drukken in schitterende kleuren of in zwart-wit, vanuit hun schootcomputer naar de NC60, waar die dan ook staat opgesteld..

De DocuPrint C15 vervoegt het Xerox assortiment van kleureninkjetprinters met onder meer de Xerox DocuPrint C20 (netwerktoepassingen), de DocuPrint XJ8c, en de DocuPrint XJ6c Colour Inkjet Printer. De DocuPrint C15 Colour Inkjet Printer, met een garantie van één jaar, is beschikbaar via wederverkopers, distributeurs en in de detailhandel vanaf april.

Inbegrepen in de prijs van de DocuPrint NC60 Colour Laser Printer is één jaar on site service en de Total Satisfaction Guarantee van Xerox. Het toestel zal vanaf april in heel Europa verkrijgbaar zijn via wederverkopers en distributeurs.

Alle prijzen die in dit persbericht worden vermeld, zijn de geschatte winkelprijzen in Europa. Neem contact op met de plaatselijke vertegenwoordiger van Xerox voor de specifieke condities voor uw land.

-einde-
Xerox Ltd. is .The Document Company.. Xerox streeft ernaar om met geavanceerde documentverwerkingssystemen en -oplossingen tegemoet te komen aan de eisen van klanten door hun bedrijfs- en beheersprocessen te verbeteren.
Voor nadere informatie over Xerox producten kunt u telefoneren naar

Nederland Marcel Dehue
Xerox (Nederland) BV
PO Box 256