Yellowbrick International binnenkort in 60 landen

Samenwerking Parkeon en Yellowbrick maakt mondiaal bricken mogelijk

AMSTERDAM, 20141010 -- Parkeon, wereldmarktleider op het gebied van parkeerbeheer-oplossingen en Waysis, die met Yellowbrick® één van ’s werelds grootste leiders is op het gebied van Mobiel Parkeren (MP), schrijven geschiedenis met de aankondiging van een wereldwijde samenwerking. Bertrand Barthelemy, CEO van Parkeon, en Paul Staartjes, CEO van Waysis, tekenden op 10 oktober in Amsterdam een samenwerkingsverband rondom Mobiel Parkeren voor het nieuwe Yellowbrick International B.V. Daarbij waren vertegenwoordigers van de Nederlandse partners ANWB, FBTO, Hertz, ICS, Q-Park en Travelcard aanwezig.

Amsterdam, 10 oktober 2014.
Mobiele parkeertechnologie verandert snel. De evolutie is een direct gevolg van de snelheid waarmee nieuwe technologieën op de markt gebracht kunnen worden. De trend dat men steeds vaker parkeert met een smartphone maakt dat steden wereldwijd zoeken naar mobiele parkeeroplossingen.

Mobile Parking
Mobile Parking wordt de internationale term voor het Nederlandse ‘bricken’, het starten en stoppen van een parkeertransactie. Parkeon’s aanwezigheid in 60 landen gecombineerd met de mobiele parkeeroplossingen van Yellowbrick maken het fenomeen ‘bricken’ binnenkort internationaal een feit.

Bertrand Barthelemy van Parkeon: “Met dit partnerschap kan Parkeon zijn transformatie naar een digitaal bedrijf versnellen. Waysis levert immers uitstekende prestaties in bestaande én nieuwe markten, met een krachtige reputatie in klantbeheer en sterke merken. Yellowbrick speelt handig in op de trend ‘parkeren met je mobiel’.” Paul Staartjes, CEO van Waysis, moederbedrijf van Yellowbrick vult aan: “Wij kennen Parkeon al heel lang. Zij zijn de sleutelspeler in de internationale parkeerindustrie. Hun expertise en hun enorme netwerk vullen onze ervaring en knowhow aan. Dit zal de groei van onze mobiele parkeeroplossingen enorm versnellen. Yellowbrick International zal binnenkort de toonaangevende speler zijn in deze categorie, op wereldniveau.’’

Trendsetter
In de afgelopen 10 jaar kregen steeds meer mensen een mobiele telefoon en in heel Nederland groeide de behoefte aan meer parkeergemak. In 2006 begon Yellowbrick en daarmee ging Nederland ‘bricken’ in 119 steden. Sinds 2013 is mobiel parkeren via Yellowbrick ook mogelijk in België. Staartjes: “Nederland is sterk in de innovatieve markt en loopt in de wereld voorop als het gaat om de techniek en het gebruik van mobiel parkeren. We realiseren ons dat niet altijd omdat we er midden in zitten, maar het is bijvoorbeeld wel de reden waarom Parkeon met ons wil uitrollen.”

Over Parkeon
Parkeon is een vooraanstaande speler op het gebied van stadstransport. Met zijn unieke, totaal-oplossingen voor parkeerbeheer en vervoerbewijzen voor het openbaar vervoer is Parkeon vertegenwoordigd in 60 landen. Parkeon groeit snel in opkomende landen in Oost-Europa, Rusland, Azië, Latijns-Amerika en Noord-Afrika. De systemen en apparatuur van Parkeon bevorderen het transportbeheer in 4.000 steden. Parkeon heeft wereldwijd meer dan 1.000 mensen in dienst en heeft in 2013 een omzet behaald van 185 miljoen euro.

Over Yellowbrick
Yellowbrick heeft in 2006 ‘bricken’ geïntroduceerd in Nederland. Het bricken - starten en stoppen van parkeren - is mogelijk in meer dan 119 gemeentes. Klanten kunnen bricken op straat, bij Q-Park garages, Q-Park P+R terreinen en bij Schiphol. Yellowbrick werkt samen met onder andere ANWB, FBTO, Hertz, ICS en Travelcard.

Deel: ' Yellowbrick International binnenkort in 60 landen '