knwv

knwv - persberichten

persberichten

datum: 26-7-1999

zeilen - ek soling verloopt positief voor roy heiner en zijn teamleden van niekerk en de ridder

----------------------------------------------------------------------- na het ek soling matchracen van 20 tot en met 23 juli waar roy heiner met zijn bemanningsleden peter van niekerk en dirk de ridder op een mooie tweede plaats is geëindigd, is op zondag 25 juli het ek soling fleetracen gestart met 47 solingteams.

op zondag 25 juli startten de driemansboten bij sterke wind en was het een zware klus voor de solingzeilers om hun boten door de ruwe zee te loodsen. golven van twee tot drie meter hoogte waren geen
uitzondering. het veld kent sterke deelnemers. roy heiner met zijn bemanningsleden dirk de ridder en peter van niekerk, krijgen te maken met bijvoorbeeld de meervoudig europees kampioen uit de oekraïne, sergey pichugin met bemanning, en schipper jochem schumann (ger) met zijn teamleden. schumann won goud tijdens zowel de olympische spelen van 1988 als die van 1996 in de solingklasse.

tijdens de eerste race op zondag 25 juli is heiner met zijn teamleden als derde over de finishlijn gevaren. vandaag zijn er twee races gevaren. team heiner zeilde een perfecte eerste race en finishte in de tweede race als achtste.

het ek soling bestaat uit maximaal negen races, met vanaf vandaag het volgende schema:

27 julirace 4

28 julirace 5 en 6 xx
29 julirace 7

30 julirace 8

31 julirace 9

het slechtste resultaat mag worden afgetrokken na de zesde race. het ek is geldig bij een minimum van 5 races.

stand na 3 races, 47 teams

pl naam landr1 r2 r3 pnt