Politiebericht

Korps: Utrecht, plaats: Harmelen 08/05/99

Mensensmokkel/
Harmelen, 5 augustus 1999.

Zeven Kosovaren aangetroffen in oplegger.

Op woensdagmorgen 4 augustus trof de politie van district Rijn & IJssel in de laadruimte van een vrachtwagen op parkeerplaats Hellevliet langs de A12 7 mannen aan. De 7 mannen waren naar eigen zeggen allen Kosovaren van Albanese afkomst. Ze bevonden zich in een oplegger die in Duitsland was geladen met papier dat bestemd was voor Engeland. De oplegger zou via Scheveningen worden verscheept.

De politie kwam de mannen op het spoor dankzij een getuige die had gezien dat de mannen in de oplegger klommen. De mannen werden daarbij geholpen door 2 andere mannen, die daarna waren weggelopen. De getuige vertrouwde het niet en belde onmiddellijk de politie.

De 7 Kosovaren zijn overgebracht naar het politiebureau in Utrecht en ter beschikking gesteld van de Vreemdelingendienst. De 47-jarige vrachtwagenchauffeur uit Den Haag die in dienst is bij een transportbedrijf uit Honselersdijk, werd eveneens aangehouden. Zijn rol bij het vervoer van de Kosovaren wordt onderzocht.

Deel: ' Zeven Kosovaren aangetroffen in oplegger '