Gemeente Den Haag

9 juli 1999

ZEVENDE HAAGLANDEN 55+ FIETSDRIEDAAGSE

Op dinsdag 20 juli a.s. start de zevende fietsdriedaagse. De organisatie is in handen van de Gemeente Den Haag, dienst Stedelijke Ontwikkeling in samenwerking met de dienst Onderwijs, Cultuur en Welzijn, afdeling Sportsupport Den Haag. De deelnemers kunnen kiezen uit fietsroutes van 30 en 50 kilometer per dag. De routes zijn uitgezet in en rond groen Haaglanden, tochten om van te genieten.

Net als de vorige jaren staat de fietsdriedaagse in het teken van verkeersveiligheid. Oudere fietsers zijn kwetsbaar in het steeds drukker wordende verkeer. Het doel van de tocht is, naast ontspanning, de oudere fietser gezond en veilig te laten fietsen. De politie heeft een aantal vragen opgesteld die de deelnemers tijdens de fietstocht kunnen beantwoorden. Deelnemers die de vragen goed beantwoorden maken kans op een fietsarrangement, tegoedbonnen van een fietsenwinkel of gratis deelname aan de fietsdriedaagse van volgend jaar.

De start is dagelijks tussen 10.00 en 11.00 uur. De kosten zijn 5,50 per dag of 13,50 voor drie dagen. Deze bedragen zijn inclusief consumptie, routebeschrijving en een presentje. Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij één van de opstapplaatsen. Voor verdere informatie kunt u terecht bij het Centraal Informatie Punt Ouderen, Atrium Stadhuis aan het Spui 70, telefoonnummer (070) 364 38 18.

De vertrekplaatsen zijn:

Den Haag: