ZF helpt Stichting de Snoezelbus

DELFGAUW, 20120127 -- ZF Services Nederland B.V. overhandigt de vrijwilligers van Stichting de Snoezelbus een cheque ter waarde van €2.500,00 voor het onderhouden van de Snoezelbus.

Maatschappelijke betrokkenheid staat bij ZF Services Nederland B.V. hoog op de agenda. Met het geld dat ZF uitspaart door het niet verzenden van kerstkaarten en het beperken van de kerstviering, worden goede doelen gesteund. Medewerkers dragen ideeën aan die de aandacht en ondersteuning verdienen.

De keuze is dit jaar op Stichting De Snoezelbus gevallen. De directeur van ZF in Nederland, Sander Peeters, heeft de donatie in de vorm van een cheque op een feestelijke manier aan Annemiek Plug en Laura Fransen, de initiatiefnemers en vrijwilligers van de Stichting, overhandigd.

[De Snoezelbus]

De Snoezelbus is een stadsbus die is omgebouwd tot een volwaardige snoezelruimte, zoals we die ook kennen in verpleeg- en ziekenhuizen. De bus is uniek in Nederland en brengt de mogelijkheid om te snoezelen naar de mensen toe. Geen stress van een reis of een afspraak in een ziekenhuis, gewoon de voordeur uit en de bus in. Snoezelen geeft prikkels aan alle zintuigen, waardoor o.a. kinderen met een verstandelijke beperking of mensen met dementie, pijn of een autistische stoornis kunnen ontspannen en weer communiceren met de omgeving.

Het doel van Stichting De Snoezelbus is het snoezelen aan huis voor een ieder betaalbaar en mogelijk te maken. Alleen dankzij de steun van ondernemers en particulieren kan de Snoezelbus zoveel mogelijk kinderen en volwassenen ontspanning brengen.

Bedrijfsinformatie:
ZF Services Nederland B.V. vertegenwoordigt in Nederland ZF Friedrichshafen AG, de Duitse fabrikant van producten op het gebied van besturings-, aandrijf- en chassistechniek voor met name de automobielindustrie. Naast complete units levert de organisatie in Nederland ruil-, vervangingscomponenten, onderdelen en reparatieservice voor vrijwel alle ZF-producten. Door de overname van Hansen Transmissions International N.V. in 2011 is ZF ook een wereldspeler geworden in de markt van tandwielkasten voor windturbines.

Deel: ' ZF helpt Stichting de Snoezelbus '