Gemeente Den Helder

ZIJ-AAN-ZIJ IN DE POLITIEK DEN HELDER

betreft: week: week 38

Democratie is het nemen van verantwoording. Het is een verworvenheid die niet vanzelfsprekend is. Constant moeten wij ons daarvan bewust zijn en dit koesteren.

De werkgroep Zij-aan-Zij in de politiek Den Helder is een lokale, niet partij-gebonden werkgroep die, zich ten doel stelt: · vrouwen erover na te laten denken wat politiek in hun leven zou kunnen betekenen; · ervoor te ijveren dat meer vrouwen in de gemeenteraad gekozen worden.

Het basisprincipe van de actie Zij-aan-Zij in de politiek Den Helder is: het belang van deelname van vrouwen in de politiek duidelijk te maken. In het kader van de gemeenteraadsverkiezingen in 2002 geven wekelijks een of meerdere vrouwen uit onze gemeente haar mening over "VROUWEN IN DE POLITIEK"

Leden werkgroep: Hennie Mol, Anita Barbillion, Greet Kolhorn, Jeanette de Haas, Marianne Jansen, Greetje Oldenburg, Sophie Nadiri, Vera Tuin-secretaris, Jane Lobles-voorzitter

Politiek in Den Helder: .......een zaak voor mannen én vrouwen!

Wil van Woerkom (Raadslid):

"Politiek bepaalt je leven. Politieke besluiten worden op lokaal niveau genomen door de Gemeenteraad. We willen van Den Helder een fijne woon- en leefstad maken, voor zowel vrouwen als mannen. Daar wordt hard aan gewerkt. Het is bekend dat mannen allerlei zaken op een andere wijze benaderen dan vrouwen. Helaas is maar 18% van de Raad vrouw. Dat houdt in dat de vrouwelijke invalshoek en de vrouwelijke benadering van een aantal knelpunten, zwaar ondervertegenwoordigd is. Dat moet anders! Bij de volgende verkiezingen minimaal een verdubbeling van het aantal vrouwen in de Raad."

Politiek in Den Helder: .......een zaak voor mannen én vrouwen!

Wiltrude Turnhout-van den Bosch (Raadslid):

Mannen en vrouwen zijn in mijn ogen gelijk. Ik heb nooit anders ervaren, ook niet bij mijn werk in de Gemeenteraad van Den Helder. Dus vrouwen en mannen stel u, zij-aan-zij, beschikbaar om deze geweldige stad te besturen. Den Helder heeft u nodig!

laaste verandering: september 20, 2001

Deel: ' Zij-aan-zij in de politiek den helder '