Ministerie van Defensie

Zilver en brons voor taekwondo's

23-02-2003

Defensie topsporters Dennis Bekkers en Dennis Mollet hebben bij de Open Amerikaanse kampioenschappen taekwondo in Las Vegas dit weekeinde zilver en brons veroverd. Daarmee evenaarde luchtmachtmilitair Bekkers zijn prestatie van vorig jaar. Landmachter Mollet, die in 2002 de titel nog voor zich opeiste, moest nu genoegen nemen met brons. Virginia Lourens, Europees kampioene en net als Bekkers en Mollet in het bezit van een Defensie Topsportcontract, bereikte in Las Vegas de derde ronde.

De 23-jarige Bekkers won in zijn gewichtsklasse (tot 67 kilogram) vijf partijen voor hij uiteindelijk in de finale verloor van de Amerikaan McGuyver (8-11). Ook Mollet (tot 62 kilo) ging voortvarend van start en wist vier partijen in zijn voordeel te beslissen. In de halve finale moest hij echter gewonnen geven tegen de Chinees Peng We. Hierdoor was een evenaring van zijn prestatie van vorig jaar niet meer mogelijk en moest hij genoegen nemen met brons.

Zoekwoorden:

Deel: ' Zilver en brons voor taekwondo's '