Gemeente Amsterdam

Zilveren medaille stad Amsterdam uitgereikt

Op zaterdag 18 maart heeft burgemeester Patijn tijdens de viering van het 100-jarig bestaan van Ajax de zilveren medaille van de stad Amsterdam uitgereikt aan Michael van Praag. De laatste elf jaar heeft Michael van Praag de vereniging op voortreffelijke wijze geleid. Na een bestuurlijke turbulente periode nam hij in 1989 het voorzitterschap op zich. Tijdens zijn voorzitterschap is Ajax weer uitgegroeid tot een vereniging met een groot aanzien in Nederland en ver daarbuiten. Grote successen, met als hoogtepunt de Wereldbeker, zijn behaald. Met het realiseren van de verhuizing van De Meer naar de Amsterdam ArenA en sportpark De Toekomst werd een stevige basis gelegd voor die toekomst. Michael van Praag is binnen de KNVB, afdeling Amsterdam, ook vele jaren scheidsrechter bij het amateurvoetbal geweest. Daarnaast heeft hij als docent bij de KNVB vele scheidsrechters opgeleid. Door zijn grote inzet voor de sport in het algemeen en voor de voetbalsport in het bijzonder heeft Michael van Praag zich op eminente wijze verdienstelijk gemaakt voor de internationale promotie van de stad Amsterdam.

Amsterdam, 19 maart 2000

Pb-15 Cynthia Hendriks 5522252