Ingezonden persbericht

Den Haag, 26 maart 2012

ZKH Prins van Oranje bij jubileumcongres Beroepsvereniging voor Public Affairs: Lobbyen met het Olympisch Plan.

Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje is op maandag 2 april bij het jubileumcongres van de Beroepsvereniging voor Public Affairs. De Prins spreekt op het congres over de lobby voor Olympische Spelen in Nederland. Het Olympisch Plan biedt Nederland veel kansen. Het streeft naar een vitale samenleving, een cultuur van excellente prestaties en economische impact. Het Olympisch plan kan een krachtige bijdrage leveren aan de ontwikkeling van betere zorg, infrastructuur, innovatiebeleid, evenementenbeleid, Holland Branding en publiek-private samenwerking. De Beroepsvereniging voor Public Affairs viert in 2012 haar 12,5 jarig bestaan met dit congres. Inspirerende sprekers belichten plenair onder leiding van Tom van 't Hek en in interactieve deelsessies de verschillende invalshoeken van de lobby met het Olympisch Plan 2028. Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje spreekt over de oorsprong van het Olympisch Plan 2028 en over zijn rol als IOC-lid. De Britse oud-minister Tessa Jowell licht toe wat Nederland van de lobby van het binnenhalen van de Olympische Spelen in Londen kan leren. In de deelsessies gaan deelnemers met experts in gesprek over onderwerpen als draagvlak, de lokale lobby, publiek-private samenwerking en Holland branding. De BVPA is de Nederlandse Beroeps Vereniging voor Public Affairs. De vereniging behartigt de belangen van alle Public Affairs professionals in Nederland. De BVPA is een snel groeiende vereniging die telt meer dan 500 leden. Het lidmaatschap staat open voor alle professionals, actief in de publieke of de particuliere sector.

Deel: ' ZKH Prins van Oranje bij jubileumcongres Beroepsvereniging voor Publ.. '