Gemeente Leiden

20 maart 2000

Fons Delemarre

Zoektocht naar bom afgerond

Vandaag, maandag 20 maart 2000, heeft de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) aan de gemeente Leiden laten weten dat de sloop en nieuwbouw van de Rijnsburgerbrug veilig kan plaatsvinden.
Afgelopen donderdag werden aan de westkant van de brug (Morssingelzijde) de laatste buizen voor de diepte-detectie ingebracht en werden de laatste metingen verricht. Op vrijdag 17 maart zijn nog enkele plaatsen van het terrein, waar metaalverstoringen waren aangetroffen, nader onderzocht. Na verwerking van alle gegevens is komen vast te staan dat het werk aan de brug veilig kan gebeuren. Hiermee heeft de EOD de werkzaamheden voor de gemeente Leiden afgerond.
De komende dagen zal ook de aannemer, de firma Monshouwer, het werk in Leiden afronden. De werkketen en het gebruikte materiaal moeten afgevoerd worden.
De gemeente spreekt in een brief naar de omwonenden haar waardering uit over de positieve manier waarop door de omgeving op de werkzaamheden is gereageerd. De gemeente heeft het zekere voor het onzekere willen nemen, en is blij dat nu er geen bom is aangetroffen er dus ook geen demontage en ontruiming van het gebied hoeft plaats te vinden.

Deel: ' Zoektocht naar bom in Leiden afgerond '