PERSBERICHT -

Amsterdam, 1 oktober 1999

100.000 gebruikers van Zon binnen één maand
E-mail nu vanaf elke locatie in de wereld te gebruiken

Gratis Internet aanbieder Zon, gestart op 31 augustus jl., maakte vandaag bekend dat zij de grens van 100.000 gebruikers is gepasseerd. Dit betekent dat in de eerste maand gemiddeld ruim 3.000 mensen per dag zich hebben aangemeld. Alle verwachtingen zijn met deze spectaculaire groei ruimschoots overtroffen. Hiermee kan Zon gezien worden als de snelst groeiende Internet Service Provider van Nederland en is Zon hard op weg om haar korte termijn doelstelling te realiseren om tot de top 3 van Nederlandse Internet aanbieders te behoren. Tegelijkertijd maakte Zon bekend dat vanaf heden iedere gebruiker de e-mail service vanaf elke willekeurige computer aangesloten op het Internet, waar dan ook ter wereld, kan gebruiken.

Zon richt zich met name op de particuliere Internet gebruiker in Nederland. Gebruikers van Zon betalen geen registratie- en abonnementskosten en bellen altijd tegen lokaal telefoontarief in. Iedere gebruiker beschikt naast gratis toegang tot Internet, tevens over gratis e-mail. Zon zal de komende tijd haar dienstenpakket verder blijven uitbreiden. Om de dienstverlening nog toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken, zal Zon binnen enkele weken haar gebruikers ook gratis de extra e-mail functionaliteit POP3 aanbieden. Met POP3 wordt het mogelijk om offline berichten te lezen en te schrijven; de gebruiker hoeft slechts tijdelijk in te loggen voor het binnenhalen en het versturen van berichten.

Inmiddels is de website van Zon (www.zonnet.nl) al een van meest bezochte sites van Nederland. Ten opzichte van twee weken geleden is het aantal bezoekers van de Zon site meer dan verdubbeld. Zon verwacht een nog snellere toename van het aantal bezoekers op haar website. Niet alleen door het aantal te verwachten nieuwe gebruikers, maar ook door een verdere uitbreiding van informatie op haar website.

"Wij zijn bijzonder verheugd over dit in korte tijd behaalde succes en zijn ervan overtuigd dat dit onze bedrijfsstrategie onderstreept. Zon draagt, mede dankzij haar sterke partners, zorg voor de hoogste kwaliteit van dienstverlening, distributie, inhoud en technologie. Met behulp van VersaTel's infrastructuur, en technische ondersteuning is Zon in staat om toegang te bieden tot een ultramodern netwerk dat vier keer sneller is dan ieder ander netwerk in Nederland. In de nabije toekomst zullen we in staat zijn om onze gebruikers de snelste toegang in de markt te bieden", aldus Alphons Mulders, General Manager van Zon Netherlands B.V.

Bestaande en nieuwe Internet gebruikers kunnen zich aanmelden via de web site van Zon (www.zonnet.nl) of via een gratis CD-ROM. Deze cd-rom wordt verspreid via de 165 winkels van Free Record Shop en is op te vragen via het gratis telefoonnummer 0800-1229.

Zon Netherlands B.V. is een zelfstandig opererende onderneming gevestigd te Amsterdam. VersaTel Telecom is grootaandeelhouder, Radio 538 en Free Record Shop hebben beide een klein belang in het bedrijf.

_ * _

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Zon Netherlands B.V., en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties.)

Deel: ' Zon 100.000 gebruikers binnen één maand '