Gemeente Leiden

Zonnestroom van eigen huis goedkoper door subsidie

Zelf in het eigen huis zonnestroom opwekken en tegelijk bijdragen aan een schoner milieu. Dit kan met zonnepanelen op het dak. Om het gebruik van de panelen te stimuleren organiseren gemeente en energiebedrijf NUON de Actie Sunpower®. Tijdens de actie kunnen inwoners in de regio voor ruim 3.500 in plaats van 7.000 gulden vier panelen aanschaffen.

Deze lage aanschafkosten -de laagste in heel Nederland- zijn mogelijk dankzij een fikse subsidie van de gemeente en het energiebedrijf. Met de zonnepanelen kunnen gebruikers in hun eigen huis zonlicht laten omzetten in elektriciteit. Je slaat ermee twee vliegen in één klap. Met vier zonnepanelen bespaar je vijftien procent op de jaarlijkse elektriciteitskosten. Zonne-energie draagt bovendien bij aan de vermindering van het broeikaseffect. De stroom wordt geleverd aan het elektriciteitsnet in huis en kan direct worden gebruikt door elektrische apparaten.

Wie deelneemt aan de Actie Sunpower®, kan kiezen uit vier, vijf of zes zonnepanelen. Met aftrek van subsidie betaalt u 3.749 gulden voor vier panelen. Ervaren vakmensen installeren de sunpower-panelen op uw dak.

Meer weten?
Neem dan contact op met NUON: Willy Hoekman (071-5252315) of Bob Doop (071-5252457) of stuur een e-mail naar sunpower@ewr.nl. Neem ook contact op met de afdeling Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente (071-5252315) Zij weten of de zonnepanelen zonder vergunning mogen worden geplaatst.

Deel: ' Zonnestroom van eigen huis goedkoper door subsidie Leiden '