diAx gebruikt CMG's WAP Service Broker-technologie voor draadloze Internettoegang

Utrecht, 25 januari 2000 - Het Zwitserse telecommunicatiebedrijf diAx gaat zijn mobiele cliënten al in het eerste kwartaal draadloze Internet-service leveren. diAx zal daarvoor CMG's WAP Service Broker inzetten om mobiele gebruikers in staat te stellen gemakkelijk en snel toegang te krijgen tot Internet-gebaseerde oplossingen die geschikt zijn gemaakt voor mobiele telefoons. diAx koos voor CMG's WAP-oplossing vanwege het hoge operationele prestatieniveau, de betrouwbaarheid en de flexibiliteit.

diAx, dat samenwerkt met 's werelds grootste technologie- en softwarebedrijven, brengt innovatieve en krachtige oplossingen op de Zwitserse markt, waarmee gebruikers op gemakkelijke wijze toegang krijgen tot en werken met draadloze Internetapplicaties en persoonlijke content. "diAx heeft het laatste jaar besteed aan het ontwikkelen van een uitgebreid draadloos Internet-aanbod dat diAx-klanten voorziet van nuttige en krachtige mobiele oplossingen," zegt Hans-Peter Aebi, directievoorzitter van diAx.

"Onze strategie is vanaf de eerste dag gericht geweest op het ondersteunen van diAx-klanten bij hun beslissingen over welke informatie belangrijk is en het hen in staat stellen zich toegang te verschaffen tot een breed aanbod van informatie en toepassingen. Kort na de introductie zal de dienst op dynamische wijze content ophalen en menuselecties bieden, die afgestemd zijn op de locatie van de gebruikers. Daarmee willen we onze klanten op efficiënte wijze op ieder moment en op elke plaats lokale en persoonlijke informatie bieden."

Om de mogelijkheden van het platform verder uit te breiden, is diAx eveneens gaan samenwerken met Compaq en SignalSoft Corporation. De samenwerking stelt diAx in staat real-time gepersonaliseerde en plaatsgebonden informatie te leveren aan gebruikers van mobiele apparaten. Met het combineren van Compaqs intelligente netwerkplatforms en SignalSofts geavanceerde softwaretechnologie beschikken de klanten van diAx over uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken WAP-oplossingen.

Over diAx
Telecommunicatiebedrijf diAx is de enige Zwitserse aanbieder van uitgebreide diensten voor vaste netwerken, mobiele telefoons en Internet. DiAx is een joint-venture van diAx Holding - in eigendom bij meer dan vijftig Zwitserse elektronicabedrijven, Swiss Re en Winterthur Life - en SBC Communications Inc., het tweede telecombedrijf van de VS. Het glasvezelnet van diAx is met zijn 3200 km het tweede in lengte van Zwitserland. Het diAx mobiele GSM-netwerk is de meest up-to-date dual-band infrastructuur in het land. Bij diAx werken op dit moment 1500 mensen.

CMG Telecommunications
CMG Telecommunications met hoofdzetel in Utrecht maakt deel uit van CMG plc en is een wereldwijd actieve ontwikkelaar van diensten op het gebied van tekst- en databerichten in netwerken voor mobiele telecommunicatie.

CMG is een toonaangevende Europese ICT-Services Groep, die zakelijke diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar bases in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Singapore, China, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld en is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media- en nutsbedrijven en overheidsinstellingen. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op http://www.cmg.com

Deel: ' Zwitserse DiAx draadloze internettoegang voor mobiele klant '