Directeur Jaguar Blankespoor Den Haag ontmoet Ratan Tata

‘Ik wil hem bedanken’

Amsterdam/Den Haag, 20130108 -- Directeur Hanneke Raaphorst van Jaguar dealer Blankespoor Den Haag heeft dagen uitgegeken naar haar ontmoeting met de Indiase zakenman Ratan Tata. ‘Hij heeft enorm veel voor het merk Jaguar betekend. Ik wil hem bedanken,’ aldus de Haagse directeur kort van tevoren.

[Ratan Tata bij Jaguar Blankespoor Den Haag]

Ratan Tata trad recent terug als directievoorzitter van het familiebedrijf, de Tata Group. Dat bouwde hij uit tot een miljardenonderneming met grote belangen in onder andere de staal- en autoindustrie. In 2008 kocht de Tata Group de automerken Jaguar en Land Rover op uit de Fordstal. Sindsdien doen de van oorsprong oer-Engelse automerken weer echt mee op de automarkt. Ze wisten zelfs de afgelopen tijd de verkopen op peil te houden, zo meldde RAI eind vorige maand.

‘Tata heeft enorm in Jaguar geïnvesteerd. Er zijn veel vernieuwingen doorgevoerd. In de techniek en noem maar op. Dit overigens zonder af te doen aan de klassieke Engelse klasse waar het merk van oudsher bekend om staat,’ aldus Raaphorst.  Ratan Tata is onlangs door de Universiteit van Amsterdam(UvA) uitgenodigd om tegelijk met ruimtevaarder André Kuipers een eredoctoraat in ontvangst te nemen. Chairman Supervisory Board Tata Steel NL, Jacques Schraven, benaderde  Hanneke Raaphorst daarop voor een auto waarmee de Indiase zakenman zich, gedurende de twee dagen dat hij in Nederland was, kon laten verplaatsen. Jaguar Blankespoor aarzelde geen moment om één van de company cars ter beschikking te stellen.

Tata kreeg het eredoctoraat voor het laten samengaan van economische groei met een uitgebreid corporate social responsibility-programma. Als ondernemer benadrukte Tata altijd de belangrijke rol die het bedrijfsleven vervult bij het op peil houden van de welvaart en het welzijn in de samenleving.

Na afloop van de uitreiking feliciteerde Hanneke Raaphorst de gelauwerde Tata niet alleen, maar bedankte ze hem ook uitgebreid voor hetgeen hij de afgelopen jaren deed voor Jaguar. Raaphorst: ‘Ik zie hem als de redder van het merk Jaguar, waar wij zelf ook zo in geloven. In die zin is hij dus ook heel belangrijk voor ons bedrijf geweest.’ Familiebedrijf Blankespoor Den Haag is al sinds jaar en dag de exclusieve Jaguar dealer voor de regio Haaglanden en omstreken.

Op de foto van links naar rechts: Ratan Tata, Hanneke Raaphorst en Jacques Schraven.

Deel: ' Directeur Jaguar Blankespoor Den Haag ontmoet Ratan Tata '