Better Place introduceert Europa's eerste Battery Switch Station in Denemarken

20 Battery Switch Stations ingezet in de komende negen maanden

KOPENHAGEN, Denemarken--(BUSINESS WIRE)-- 20110628 --

In de aanloop naar de commerciële lancering later dit jaar heeft Better Place vandaag het eerste Battery Switch Station van het bedrijf in Europa geïntroduceerd op een evenement in Gladsaxe, net buiten Kopenhagen. Het station, waarmee de Battery Switch-technologie van het bedrijf tentoongesteld werd door de accu van een Renault Fluence Z.E. te wisselen, is de eerste van 20 Battery Switch Stations die zullen worden ingezet in het hele land in de komende negen maanden. De stations zijn onderdeel van het landelijke netwerk van oplaadinfrastructuur van het bedrijf dat later dit jaar gelanceerd zal worden in samenwerking met DONG Energy en meer dan 45 gemeenten.

In maart heeft Better Place het Better Place Center in Hellerup, Denemarken, geopend. Sindsdien hebben bijna 3000 bezoekers het centrum bezocht, en de belangstelling voor een rondleiding door het Better Place Center blijft groeien. Bovendien zeiden negen van de tien bezoekers na het bezoek dat ze overwegen om een elektrische auto te kopen. Better Place en Renault zullen later dit najaar met de marketing van de Fluence Z.E. beginnen.

"De Better Place-oplossing biedt een geweldige rijervaring, verbetert de luchtkwaliteit en verhoogt het aandeel hernieuwbare energie in het elektriciteitsnet - en dit alles tegen betaalbaardere eigendomskosten dan bij vergelijkbare conventionele auto's," aldus Johnny Hansen, CEO van Better Place Denmark. “Ik ben ervan overtuigd dat wij met het Battery Switch-model de laatste barrière voor de commerciële doorbraak van de elektrische auto overwonnen hebben: bereik. En op basis van de interesse die we tot nu toe ontvangen hebben, verwacht ik dat dit binnen een paar jaar de best verkopende auto in Denemarken wordt.”

“Vandaag is een belangrijke mijlpaal voor het partnerschap tussen Better Place en Renault. Samen tonen we het volledige potentieel van elektrische auto's en geven we ze een vrijwel onbeperkt bereik, omdat ze niet langer uren hoeven te wachten om opgeladen te worden. De Deense consumenten zijn klaar om de overgang naar een duurzamer transportmodel te leiden,” verklaarde Henrik Bang, Renault Denemarken.

De accuwisselaarervaring is een eenvoudig, volledig geautomatiseerd proces dat, in combinatie met de Renault Fluence Z.E., bestuurders de autonomie van een onbegrensd bereik biedt. Klanten gebruiken gewoon hun lidmaatschapskaart, die de auto en de inschrijving verifieert via het Operations Center om de wisselaar te activeren. De rest van het proces is geautomatiseerd en lijkt op een wasbeurt, zodat de bestuurder de auto nooit hoeft te verlaten. Binnen een paar minuten verwijdert een robotarm de lege accu en vervangt deze door een volle, waarna de bestuurder zijn reis alweer voort kan zetten.

Het aanpassingsvermogen van Denemarken in termen van nieuwe klimaatvriendelijke technologie, een sterke betrokkenheid bij duurzame energie die grotendeels wordt aangedreven door wind, en politiek leiderschap dat ambitieuze koolstofreductiedoelstellingen heeft gesteld, maakt het de perfecte match voor Better Place en de Renault Fluence Z.E.

“Denemarken leidt de wereldwijde overgang van transport dat op olie is gebaseerd naar elektrisch vervoer. In de komende negen maanden zal de oplossing die u hier ziet worden gerepliceerd in het hele land, waardoor bestuurders het vertrouwen en de vrijheid krijgen om te rijden met auto's zonder emissie en zonder olie, en met hetzelfde gemak die ze genieten met de huidige gasauto's,” concludeerde Hansen.

Over Better Place

Better Place is het elektrische autonetwerk dat rijden betaalbaarder, comfortabeler en duurzamer maakt door middel van een revolutionair model voor het verwisselen van accu's. Better Place bouwt aan een infrastructuur en intelligent netwerk om bestuurders een reeks diensten aan te bieden, elektrische auto’s op grote schaal ingang te doen vinden en het energieverbruik te optimaliseren. Het Better Place-netwerk neemt de belangrijkste beperking voor elektrisch rijden weg, door een onbeperkt rijbereik mogelijk te maken op een gebruiksvriendelijke en toegankelijke manier. Het bedrijf werkt samen met alle onderdelen van het transport-ecosysteem, waaronder autofabrikanten, acculeveranciers, energiebedrijven en de publieke sector, om een aantrekkelijke oplossing te creëren. Better Place is een zelfstandige onderneming, gevestigd in Californië en met kantoren in Israël, Denemarken en Australië. Meer informatie is te vinden op https://www.betterplace.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
In Denemarken: