Bitlibre kiest voor Storage oplossing van DataLogix

Twin datacenter storage oplossing verhoogt de continuïteit en beschikbaarheid dienstverlening van Bitlibre.

Utrecht, 20130221 -- DataLogix, leverancier van datamanagement oplossingen en –diensten heeft een nieuwe storage omgeving opgeleverd bij Bitlibre op basis van een redundant Hitachi Data Systems platform. Bitlibre heeft ervoor gekozen de partnership met DataLogix aan te gaan om de algehele continuïteit van de infrastructuur te verbeteren.

Naast het ontwikkelen van applicaties is Bitlibre is al meer dan tien jaar actief op gebied van stabiele, duurzame en veilige hosting oplossingen. De organisatie heeft zich in de laatste jaren ontwikkeld tot preferred leverancier van de top Nederlandse financiële instellingen.

Maximale beschikbaarheid en flexibiliteit

Bitlibre levert managed hosting en private Cloud oplossingen aan bedrijven waarvoor veiligheid en continuïteit van groot belang is. Het bedrijf is daarom sterk afhankelijk is van de beschikbaarheid van haar IT-infrastructuur. Met de geïmplementeerde storage oplossing van Hitachi Data Systems verzekert Bitlibre zich van een uiterst veilig, hoog beschikbaar en flexibele storage platform. Hierdoor is Bitlibre in staat kordaat op te treden bij zowel positieve (groei van de omgeving) als negatieve (storingen) veranderingen of situaties.

Oplossing op basis van Twin Datacenter architectuur

Met het ontwerp en inrichting van de Twin Data Center architectuur door DataLogix zijn bedrijf kritische applicaties in de managed hosting en private Cloud omgeving dubbel uitgevoerd. Middels een kruislingse synchrone replicatie tussen de Hitachi storage systemen zijn de storage omgevingen elkaars uitwijk en is er een complete uitwijkomgeving gerealiseerd. Daardoor is hoge beschikbaarheid onder alle omstandigheden gegarandeerd.

Afhankelijk van IT

“Bitlibre is voor al zijn operationele en commerciële activiteiten sterk afhankelijk van haar datacenters. Het is voor onze klanten letterlijk zo dat als het platform niet goed functioneert er geen transacties plaats kunnen vinden en dit is onacceptabel”, aldus Ronald Lips, CEO van Bitlibre. “Met deze nieuwe datacenter infrastructuur op basis van Hitachi Data Systems beschikken we nu over een goede en solide infrastructuur en dat is het fundament voor onze secure hosting activiteiten. Tevens zijn we in staat beter in te spelen op veranderingen van de markt en te innoveren waar nodig.”

Over DataLogix

DataLogix levert innovatieve oplossingen, diensten en producten op gebied van data opslag, data beschikbaarheid en data management. Het bedrijf levert deze oplossingen aan een breed scala van klanten zoals multinationals, overheden, instellingen en aan bedrijven in het Midden en Klein Bedrijf. DataLogix heeft diverse strategische partnerships gesloten met toonaangevende storage en virtualisatie leveranciers. Hierdoor heeft DataLogix alle kennis en disciplines in huis om totaal oplossingen te realiseren, van advies en implementatie tot aan training en support. Daarnaast kan DataLogix een breed pakket van storage- en virtualisatie diensten aanbieden. Het hoofdkantoor van DataLogix is gevestigd in Maarssen.

Voor meer informatie bezoek: https://www.datalogix.nl/

Deel: ' Bitlibre kiest voor Storage oplossing van DataLogix '