WICS Logistics winnaar 2016 in Logistieke-softwarebranche

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

Rotterdam, 20160216 -- WICS Logistics is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot branchewinnaar 2016 in de Logistieke-softwarebranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering en dito reputatie. ‘WICS Logistics weet haar enorme logistieke kennis en ervaring uitstekend te combineren met een klant- en servicegerichte aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

Sinds 1990 ontwikkelt en implementeert het Nederlandse WICS Logistics innovatieve logistieke software en past zij haar oplossingen succesvol toe. De laatste jaren boekt de onderneming door een frisse en open blik successen door binnen de logistieke keten verbanden te leggen, in allerlei verschillende branches.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in WICS Logistics een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij WICS Logistics, want zij is continu doende haar diensten en producten te verbeteren en zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de klant.’

Slimme softwareapplicaties

De wereld van de logistiek is zichzelf aan het herschrijven. Ging het traditioneel om vrachtwagen- en scheepsladingen, nu draait het om het enkele stuk. Alles wordt teruggebracht naar de kleinste eenheid voor de consument. Dit vergt enorme veranderingen in opslag, handling en transport van producten. WICS haakt hier als een van de eerste op in met slimme softwareapplicaties. Klantgerichte oplossingen die de logistieke activiteiten sneller, efficiënter en betrouwbaarder maakt. Kortom, efficiencyverhogend en een hogere klant-van-de-klanttevredenheid’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

WICS heeft nu vijf kernactiviteiten. Allereerst WMS: Het klassieke WMS is sterk in zowel B2B als B2C en is het hart van alle logistieke oplossingen. Ten tweede Multichannel, gericht op het koppelen van voorraad binnen en buiten de warehousevoorraad, waarbij de voorraad binnen een keten wordt aangesloten om optimaal de klantvraag te kunnen bedienen.  Binnen het retailsegment  kan dit bijvoorbeeld leiden tot minder afprijzingen. Ten derde Goods-on-Tap, waarbij het draait om het merk. Winkeliers kunnen snel zien of het betreffende product nog elders te verkrijgen is. De klant kan het dan ter plekke online bestellen. Het product wordt thuis afgeleverd of de winkeliers kunnen goederen onderling, via een soort van marktplaats, op basis van een analyse van hun verkopen verhandelen.  De vierde kernactiviteit is iCube, een nieuwe en hoogwaardige innovatie waarbij besturing en techniek gekoppeld zijn tot een nieuw intelligent, automatisch palletopslagsysteem. Ten slotte biedt WICS Logistics voor snel groeiende webshops en e-fulfilmentpartijen WICS Online aan, een 100% standaard cloud-WMS volledig gericht op e-commerce.

Proactieve houding

‘WICS onderscheidt zich door haar unieke diensten, producten en oplossingen, maar evengoed door haar hoog innovatief karakter en proactieve houding richting klanten. Werken met WICS levert organisaties echte voordelen op het gebied van efficiency. Een voorloper in de markt, zowel in Nederland als daarbuiten!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.wics.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.

Deel: ' WICS Logistics winnaar 2016 in Logistieke-softwarebranche '