Lancering digitale kaarsen app met doel om mensen te verbinden

Management consultant Ellen Kousen lanceert digitale kaars

AMSTERDAM, 20140508 -- Vanaf donderdag 8 mei 2014 is het mogelijk om digitaal een kaarsje aan te steken en te versturen aan iemand via de Light-A-Candle app. Management consultant Ellen Kousen lanceert deze mogelijkheid om digitaal kaarsen te branden voor elkaar. Ellen Kousen: 'Ik brand met regelmaat kaarsjes voor vrienden en familie, maar die krijgen hier nu niets van mee. Door middel van deze app is het mogelijk een kaarsje op te sturen zodat iemand weet dat je aan ze denkt. ' De app is gratis te downloaden en naast gewone kaarsen is nu ook een eind-examenkaars digitaal te versturen.

Kaarsjes branden
Iedereen brandt wel eens een kaarsje voor iemand ter nagedachtenis, om iemand te steunen, succes te wensen of bij te staan in een moeilijke of belangrijke fase. Het is inmiddels meer een ritueel dan een religieuze activiteit geworden. We doen het op momenten dat we weten dat diegene waarvoor we het kaarsje branden extra support kan gebruiken en we liefde en warmte of succes willen toewensen. Dat gebeurt tegenwoordig niet alleen in geval van overlijden, ziekte of een spannende operatie, maar bijvoorbeeld ook bij het meeleven bij een bevalling, of bij het succes wensen met een examen of een belangrijke wedstrijd.

De digitale kaars van idee naar bedrijf
De bedenkster van Light-A-Candle kwam vanuit eigen ervaring op het idee voor de app. Initiatiefneemster Ellen Kousen vertelt: 'Toen de moeder van een vriend overleed, wilde ik duidelijk maken dat ik aan hem dacht. Het was niet zo'n goede vriend dat ik vond dat ik hem op dat moment kon bellen, maar een sms-je vond ik juist weer veel te onpersoonlijk. Ik brandde toen thuis een kaarsje voor hem. En besefte tegelijkertijd dat hij hier niets van mee zou krijgen, ondanks het feit dat hij juist op dit moment dit medeleven zeker zou verwelkomen. Ook realiseerde ik me toen dat ik veel vaker kaarsjes brand voor familie of vrienden. Zo is het idee voor dit virtuele kaarsje geboren’. Na onderzoek onder vrienden en bekenden en het online zetten van de bètaversie waren de eerste 200 aanmeldingen nationaal en internationaal een feit.

Ellen Kousen– Zelfstandig management consultant bij diverse corporate bedrijven en bedenkster van de Light-A-Candle app. Zij heeft als doel in haar leven te inspireren vanuit geloof in eigen kracht, verbindingen te leggen en organisaties, teams en leidinggevenden te bewegen vanuit aanwezig talent. De digitale kaars is een praktische vorm van inspireren en verbinding leggen. Meer informatie: https://www.linkedin.com/in/ellenkousen

Light-A-Candle app– Een gratis te downloaden app voor zowel i-Phones als Android-toestellen, waarmee het mogelijk is een digitale kaars op te sturen naar iemand. Ook kan er een persoonlijk bericht meegezonden worden. Het kaarsje brandt daadwerkelijk 8 uur in de telefoon van de ontvanger. “Light a Candle” biedt de keuze uit twee type kaarsjes: een traditionele witte kaars met een donkere achtergrond en een wit kaarsje met lichtblauwe achtergrond, als symbool voor hoop. Meer variaties en thema-kaarsen staan gepland voor latere releases. De app is gratis te downloaden in de App Store en is ook beschikbaar voor Android. Meer informatie: https://lightacandle-app.com/

Bronnen:

Deel: ' Lancering digitale kaarsen app met doel om mensen te verbinden '