KeepItSafe Disaster Recovery - Business Continuity voor MKB

Enterprise class Backup, Recovery én uitwijk oplossing voor het MKB.

Almere, 20140417 -- KeepItSafe – Leverancier van volledig gemanagede en bewaakte backup diensten – biedt nu ook in Nederland een echte Disaster Recovery oplossing voor het MKB. Het is een combinatie van een lokale- en off-site Backup, een lokale Hot Standby Server én een volledige uitwijk. Een combinatie van diensten die voorheen alleen betaalbaar was voor Enterprises is nu beschikbaar en betaalbaar voor het MKB. Bedrijven met 1 tot 50 TB bedrijfskritische data, waarbij uitval van de servers uit den boze is, kunnen nu kiezen voor een volwaardige oplossing.

KeepItSafe biedt haar Disaster Recovery dienst al geruime tijd aan in de US, UK en Ierland. Met deze ervaring start KeepItSafe nu ook in Nederland. Amal Farage, Sales Manager bij KeepItSafe over Disaster Recovery: ‘Er zijn meerdere aanbieders met een Disaster Recovery dienst, maar geen van deze diensten heeft een RPO en een RTO van minder dan 5 minuten zoals KeepItSafe DR dat heeft. Dankzij onze unieke ’Push to Failover Functie’ neemt binnen 5 minuten de DR server op locatie bij de klant de taken van een defecte server over. Omdat er iedere 5 minuten een Snapshot wordt gemaakt, gaat er nooit data verloren. Is de interne DR server ook niet in staat om de taken over te nemen – bijvoorbeeld bij brand, diefstal of waterschade – dan staan in de datacenters van KeepItSafe een DR server klaar waar de klant op verder kan werken, met natuurlijk alle actuele data daar op. Het proces werk uiterst efficiënt dankzij geavanceerde compressietechniek en de ‘Global de-duplication’ welke samen een besparing opleveren van meer dan 80% in opslag en belasting van het netwerk .

KeepItSafe DR is een volledig gemanagede en bewaakte dienst. Iedere dag controleren de gecertificeerde system engineers van KeepItSafe de backup en de off site replicatie. Als er iets niet goed gaat wordt dat direct verholpen. Alle data blijft binnen de grenzen van Nederland opgeslagen, behalve als de klant voorkeur heeft voor een andere locatie zoals Ierland, dat is één van de voordelen van het internationale netwerk van KeepItSafe. Uiteraard is KeepItSafe zelf ISO 27001 gecertificeerd, 24/7 bereikbaar en wordt alle data in gescheiden datacenters redundant opgeslagen.

Meer informatie over KeepItSafe DR: www.keepitsafe.nl/disasterrecovery.

Over KeepItSafe: KeepItSafe is een merknaam van J2 Global (Nasdaq: JCOM) en is een Powerhouse voor online backup en Disaster Recovery diensten. KeepItSafe is één van de weinige backup bedrijven wereldwijd die zelf ISO 27001 is gecertificeerd. KeepItSafe draagt zorg dat bedrijfskritische data van bedrijven continue veilig buiten het bedrijf wordt opgeslagen en beschikbaar staat voor de klant op ieder moment en vanaf iedere locatie. Bezoek voor meer informatie over KeepItSafe de website: www.keepitsafe.nl.

Over j2 Global, Inc: j2 Global biedt verschillende outsourced, value-added online diensten voor consumenten en bedrijven in 49 landen. Merken van j2 Global zijn: eFax®, eReceptionist®, FuseMail®, Onebox®, eVoice®, Campaigner®, en KeepItSafe®. Bezoek voor meer informatie over j2 Global de website:  www.j2.com.

Deel: ' KeepItSafe Disaster Recovery - Business Continuity voor MKB '