Embarcadero introduceert nieuwe oplossing voor applicatieontwikkeling

HTML5 Builder van Embarcadero vernieuwt de ontwikkeling van mobiele en webapplicaties

Visueel rijke applicaties kunnen nu ontwikkeld worden voor Web, iOS, Android, Blackberry en Windows Phone vanuit slechts één enkele HTML5, CSS3 en JavaScript codebase

AMSTERDAM en BRUSSEL, Belgie, 20120919 -- Embarcadero Technologies heeft vandaag HTML5 Builder voorgesteld, een revolutionaire nieuwe oplossing voor applicatieontwikkeling die ontwikkelaars in staat stelt visueel standalone mobiele of end-to-end webapplicaties te ontwerpen en te ontwikkelen voor meerdere besturingssystemen. De apps kunnen via webservers of app stores worden uitgerold.

“Met twee miljard internetgebruikers, meer dan een miljard smartphonegebruikers wereldwijd en in een recordtempo groeiende mobiele app stores, hebben bedrijven en ISV’s nog steeds moeite om hun websites mobiel beschikbaar te maken en apps te creëren voor alle belangrijke platforms”, zegt Michael Swindell, Senior Vice President Marketing en Productmanagement bij Embarcadero. “HTML5 Builder is een complete ontwikkelingsoplossing, ontworpen om alle populaire toestellen, browsers en servers die standaard webtechnologieën gebruiken te ondersteunen en ontwikkelaars in staat te stellen mobiele en webapplicaties in één keer te ontwikkelen.”

In tegenstelling tot standalone frameworks of basis HTML-editors is HTML5 Builder een complete, visuele Integrated Development Environment (IDE) voor het bouwen van mobiele en webapplicaties. De snelste weg naar de mobiele wereld is het gebruik van gemeenschappelijke, op standaarden gebaseerde webtechnologie (HTML5, CSS3 en JavaScript) die door alle leveranciers van besturingssystemen en platformen wordt aanvaard. Deze webtechnologie is geschikt voor een snelle ontwikkeling en uitrol van alle applicaties, behalve de meest complexe en veeleisende. En voor dynamische content van industriële klasse omvat HTML5 Builder geïntegreerde ondersteuning voor PHP server side methods en alle populaire databaseservers.

Apps eenmaal ontwikkelen en uitrollen naar diverse mobiele en webplatformen

Met HTML5 Builder kunnen ontwikkelaars in één keer een end-to-end mobiele of webapplicatie ontwikkelen vanuit een enkele codebase of met standaard webtechnologieën voor meerdere mobiele besturingssystemen (web, iOS, Android, Blackberry, Windows Phone). Zo hoeven ze aanzienlijk minder tijd te besteden aan de ontwikkeling van multi-platformen.

Mobiele en webapps voor bedrijven en ISV's creëren

Zowel bedrijven als kleine ISV’s kunnen HTML5 Builder gebruiken voor de ontwikkeling van complexe en eenvoudige apps. Met HTML5 Builder kunnen ze end-to-end gegevensgestuurde applicaties met industriestandaard PHP bouwen, alsook populaire database back-ends voor dynamische content en capaciteiten voor meerdere gebruikers. Dankzij de flexibiliteit om applicaties in webbrowsers of ‘on device’ uit te voeren via populaire mobiele app stores, is HTML5 Builder dus de complete oplossing voor de ontwikkeling van web- en mobiele client/server applicaties.

Van ontwerp naar ontwikkeling

Met HTML5 Builder kunnen ontwikkelaars visueel spectaculaire apps ontwikkelen vanuit een enkele HTML5, CSS3 en JavaScript codebase. Ze kunnen sneller visueel sterke apps bouwen met jQuery mobile theming, diverse gebruikersinterfaces, visuele CSS3-animatietools en drag-en-drop componenten, zoals Canvas, Geolocation en Audio/Video.

“We zijn erg onder de indruk van HTML5 Builder, met zijn optimale vermogen om intelligente back-end PHP-applicaties met dynamische, op componenten gebaseerde JavaScript front-ends te creëren”, aldus Marc Meumann, CTO bij Steema Software. “Omdat de omgeving ook een geoptimaliseerde client voor mobiele HTML 5-applicaties bouwt, is het een essentiële totaaloplossing voor mobiele, web- en client/server-ontwikkeling.”

Beschikbaarheid

HTML5 Builder is nu beschikbaar als een standalone mobiele en weboplossing, of in een pakket met de nieuwe RAD Studio XE3 (zie afzonderlijk persbericht). De producten kunnen gedownload worden op https://www.embarcadero.com/downloads.

Over Embarcadero Technologies

Embarcadero Technologies, Inc. is een toonaangevend leverancier van tools voor applicatieontwikkelaars en databaseprofessionals. Door het gebruik van Embarcadero's bekroonde producten kunnen ze systemen op de juiste manier ontwerpen, sneller bouwen en beter inzetten - onafhankelijk van hun platform of programmeertaal. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan drie miljoen actieve gebruikers en 90 van de Fortune 100 bedrijven gebruiken de oplossingen van Embarcadero om hun productiviteit te verhogen, kosten te verlagen, change management en compliancy te vereenvoudigen en innovatie te versnellen. Embarcadero is opgericht in 1993. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco, met kantoren over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op www.embarcadero.com.

Deel: ' Embarcadero introduceert nieuwe oplossing voor applicatieontwikkeling '