De perfecte combinatie: Silent Bricks gecertificeerd voor Veeam Backup

Silent Bricks zijn de ideale back-upopslag voor Veeam Backup Essentials en Veeam Backup & Replication. Ransomwareproof met support voor InstantRecovery en SureBackup. Als SecureNAS+VTL of als SecureNAS met replicatie.

HEERLEN, 20171016 -- De toonaangevende back-up software Veeam Backup is de nieuwste aanwinst onder de approved solutions voor de FAST LTA Silent Bricks. Deze certificering waarborgt dat Silent Bricks een perfecte storage oplossing voor Veeam Backup zijn.

[Foto Silent Bricks gecertificeerd voor Veeam Backup]

Veeam is een van de marktleiders voor back-up software, onder meer vanwege haar Always-On Enterprise technologie, die een 24/7 beschikbaarheid mogelijk maakt. Silent Bricks ondersteunen de InstantRecovery functionaliteit van Veeam Backup, waarmee servers en applicaties weer operationeel zijn terwijl ze nog van de back-up teruggezet worden. Door de combinatie van Silent Bricks en Veeam Backup gaat zo de downtime van uren of dagen naar minuten of seconden.

Het Silent Brick systeem biedt de mogelijkheid tegelijkertijd als SecureNAS opslagsysteem en als Virtual Tape Library te fungeren. Hierdoor kunnen met Veeam zowel de klassieke disk-to-disk-to-tape als de moderne disk-to-disk-to-replica back-up strategie gebruikt worden. En dit ook gemengd en tegelijkertijd.

Met de disk-to-disk-to-tape strategie worden de waardevolle data eerst op een zeer veilig SecureNAS harddisksysteem met interne redundantie geschreven. SecureNAS is door zijn viervoudige redundantie vele malen beter tegen uitval van harddisks beveiligd dan een traditioneel NAS met RAID5 of RAID6. Daarbij blijft SecureNAS geschikt om met Veeam en InstantRecovery de servers weer binnen minuten vanuit het back-up operationeel te hebben. In de tweede stap worden de data via de back-up software op VTL geschreven met de mogelijkheid van mediarotatie, off-line en off-site back-up zoals bij traditionele tape-systemen. VTL met Silent Bricks heeft ten opzichte van traditioneel tape de voordelen van random access en viervoudige redundantie op het opslagmedium zelf.

De moderne disk-to-disk-to-replica strategie schrijft in de tweede stap de data niet via de back-up software naar VTL, maar via de ingebouwde replicatie naar een extra SecureNAS Silent Brick medium dat zich ook op een remote locatie kan bevinden. Zo hoeft de back-up software zelf geen tweede back-up te maken, waardoor de dataoverdracht gehalveerd wordt. Alle back-up media – ook de replicaten - zijn geschikt voor Veaams InstantRecovery, de replicaten kunnen off-line en off-site gehaald worden en mediarotatie wordt eveneens ondersteund. De systemen zijn hierdoor bij ernstige calamiteiten (zoals brand) snel weer operationeel. Zelfs als de primaire inhouse-back-up vernietigd is.

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over het Silent Brick systeem of de combinatie met Veeam back-up software, kijk op https://www.comex.eu/veeambrick of neem contact op met COMEX, Vogt 21, 6422 RK Heerlen, tel.: (+31) 043-3088400, office@comex.eu, www.comex.eu.

Over Comex

Comex is als partner van de Europese Incom groep de onafhankelijke distributeur voor producten en oplossingen op het gebied van opslag- en duplicatiesystemen. Sinds 1986 is onze groep een betrouwbare partner voor systeemhuizen en integrators in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal en de Benelux.

Comex
Vogt 21
6422 RK Heerlen

tel.: +31 43 30 88 400
fax: +31 43 30 88 409
office@comex.eu
www.comex.eu

Over FAST LTA AG

FAST LTA: passie voor dataveiligheid

‘Wij beveiligen Petabytes’ is het credo van FAST LTA AG, München. Deze slogan bevat de belofte op de gegevens van de klanten te letten. En dit wordt door elk detail van de door Matthias Zahn en zijn medewerkers ontwikkelde opslagproducten weerspiegeld.

Voorop staat dat er geen gegevens verloren mogen gaan. Daarom worden alle kritische onderdelen zelf ontwikkeld, uitvoerig getest en permanent verbeterd. Hiertoe telt de implementatie van het Erasure Coding, een codering van de gegevens op harde schijven die beter is dan de RAID5- en RAID6-coderingen die nu in veel systemen worden gebruikt. Aan deze technologie voegt FAST LTA de zelfcontrole Digital Audit toe en beveiligt elk redundantieverband aanvullend met Disk Mix, waardoor per opslageenheid drie verschillende modellen harddisks gebruikt worden. Opslagproducten van FAST LTA zijn zo veilig dat geen extra beveiliging door een back-up nodig is als de locatie zelf voldoende veilig is.

Silent Cubes, de revisiezekere WORM-opslag voor alle gegevens die absoluut niet verloren mogen gaan, is sinds de introductie in 2006 in duizenden installaties in gebruik, onder andere in de gezondheidszorg, overheid, industrie en handel, musea, archieven, banken en verzekeringen. De praktische storage-cubus is voor talrijke applicaties en standaards gecertificeerd.

De Silent Brick Library, het flexibele "COLD storage" systeem met transportabele opslagcontainers, biedt ook deze drievoudige beveiliging door Erasure Coding, Digital Audit en Disk Mix. De combinatie van een lineaire datastructuur en harddisk-technologie maakt fysiek gescheiden opslaggebieden en bijzonder lage grenskosten mogelijk. De Silent Brick Library is met name geschikt voor grote actieve archieven, als back-up opslag of als media-opslag, bijv. voor videoproducties.

FAST LTA is ISO 9001 gecertificeerd.

Deel: ' De perfecte combinatie Silent Bricks gecertificeerd voor Veeam Backup '