Embarcadero brengt FireDAC uit

Enterprise-gegevenstoegang voor verschillende systemen

BRUSSEL/AMSTERDAM, 20130304 -- Embarcadero Technologies, een vooraanstaand leverancier van softwareoplossingen voor de ontwikkeling van applicaties en databases, kondigde vrijdag aan dat FireDAC op de markt beschikbaar is. FireDAC is een ontwikkelingssoftware om de Enterprise-toegang tot gegevens vanuit uiteenlopende systemen te verbeteren, met inbegrip van Windows, Mac en draagbare toestellen. FireDAC werkt naadloos samen met de ontwikkelingsoplossingen Delphi, C++Builder, en RAD Studio van Embarcadero – die overigens ook allemaal voor uiteenlopende systemen geschikt zijn. Embarcadero brengt FireDAC op de markt nadat het bedrijf recent eigenaar werd van AnyDAC, een technologie voor gegevenstoegang van DASoft.

“Bedrijven hebben altijd al voor de uitdaging gestaan om een grote waaier gegevensplatforms in hun applicaties te ondersteunen. Die moeilijkheid is nu echter nog veel groter geworden door de almaar groeiende verscheidenheid van desktop en draagbare client-systemen die ze moeten ondersteunen,” aldus Michael Swindell, senior vice president products van Embarcadero. “FireDAC maakt het ontwikkelaars eenvoudig om een krachtige Enterprise-toegang tot databases in hun applicaties te integreren, en dat voor een brede waaier van platforms en systemen, en altijd vanuit één enkele codebasis."

FireDAC biedt ontwikkelaars ondersteuning voor de ruimste waaier databaseplatforms, met inbegrip van Oracle, Microsoft SQL Server, IBM DB2, SAP, DataSnap, Sybase SQL Anywhere, InterBase, Advantage Database, PostgreSQL, SQLite, MySQL, Firebird, en Microsoft Access.

FireDAC zal deel uitmaken van de versies Enterprise en hoger van de Multi-Device ontwikkelingsinstrumenten van Embarcadero, maar zal ook als een stand-alone-versie beschikbaar zijn. FireDAC werkt ook probleemloos samen met REST-servers van DataSnap en biedt zo de mogelijkheid om voor desktop- en draagbare clients bijzonder kleine apps te creëren, die van de gecentraliseerde web-, cloud- en database-diensten op basis van REST gebruikmaken.

FireDAC verbetert de gegevensaansluiting op het niveau van Delphi en C++Builder Enterprise – niet alleen door de snelst beschikbare toegang tot databases, maar ook door de ruime keuze databaseplatforms, de grote gebruiksvriendelijkheid en eenvoud, de universele gegevenstoegang API, en de specifieke kenmerken voor servers van databaseleveranciers die in FireDAC geïntegreerd zijn. FireDAC ondersteunt meerdere client-systemen, onder andere Windows en Mac desktopclients, en in 2013 iOS en Android.

Tevreden gebruikers in de hele wereld aan het woord

“In 2008 beslisten we om al onze strategische producten over te schakelen van ADO en BDE op AnyDAC. Die stap bleek bijzonder succesvol en stelde ons in staat om de applicatiesnelheid significant te verhogen. Daarnaast konden we dankzij de traceermogelijkheden van AnyDAC de kosten om ons internationale klantenbestand te ondersteunen, met minstens 30% verminderen.”
--Günther Schoch, CEO van gs-soft, Zwitserland

“AnyDAC is een uitstekende aanvulling op RAD Studio. Vier jaar geleden schakelden we al onze bedrijfs- en commerciële oplossingen over op AnyDAC en dat hebben we nooit betreurd!”
--David Taylor, president en hoofdontwikkelaar van eXtensia Technologies, VS

“Ik heb al mijn BDE- en dbExpress-applicaties op AnyDAC overgeschakeld. Met als resultaat een snellere toegang tot gegevens en een onvoorstelbare eenvormigheid bij de toegang tot verschillende databases, met inbegrip van Firebird, Microsoft SQL Server, Oracle en MicroFocus COBOL ISAM.”
--Branko Burdian, onafhankelijke softwareontwikkelaar

“AnyDAC is een uniek toegangsniveau in het fiscale pakket van Sesamo. Sinds Delphi 2 schrijven we al Delphi-applicaties en we hebben vastgesteld dat AnyDAC de ultieme oplossing is. We kunnen er eenvoudig ons voordeel mee doen in lokale, client/server- en kritieke applicaties met verscheidene gebruikers op afstand, met Firebird of MSSSQL als backends, en dat zonder enig probleem. De hoge snelheid van het product en het geweldige ondersteuningsteam maakt het tot het perfecte gegevensniveau voor onze grote projectbestanden die we met Delphi XE3 samenstellen. Dit is een prachtig product.”
--Stefano Monterisi, eigenaar van Sesamo Software, Italia

Prijzen

Gebruikers van Enterprise, Ultimate en Architect

FireDAC is gedurende een beperkte tijd gratis beschikbaar voor kopers en geregistreerde gebruikers van de Enterprise-, Ultimate- en Architect-uitvoeringen van Delphi XE3, C++Builder XE3 en RAD Studio XE3. FireDAC is beschikbaar op http://cc.embarcadero.com/item/29318.

Gebruikers van XE3 Professional; Client/Server Pack

FireDAC is ook beschikbaar voor gebruik met de Professional-uitvoeringen van Delphi XE3, C++Builder XE3 en RAD Studio XE3 door de aankoop van de FireDAC Client/Server Add-On Pack voor XE3 Professional. De Client/Server Pack is gedurende een beperkte tijd beschikbaar tegen een introductieprijs van 399 $ (een besparing van 100 $ op de normale prijs). Eén jaar ondersteuning en onderhoud is een aanbevolen optie en biedt naast upgrades ook drie ondersteuningen bij incidenten. Om de FireDAC Client/Server Pack voor de XE3 Professional-uitvoering te kopen, gaat u naar de Embarcadero Online Store op https://store.embarcadero.com .

De verkoopafdeling en de verkooppartners van Embarcadero vindt u op http://www.embarcadero.com/business-partner-directory.

Over Embarcadero Technologies

Embarcadero Technologies, Inc. is een vooraanstaande leverancier van gelauwerde instrumenten voor applicatieontwikkelaars en database-experts, waarmee ze vlot systemen kunnen ontwerpen en bouwen en die beter laten draaien, ongeacht het platform of de programmeertaal. Negentig bedrijven uit de Fortune 100 en een actieve groep van meer dan drie miljoen gebruikers in de hele wereld vertrouwen op de producten van Embarcadero om hun productiviteit te verhogen, om hun kosten te verminderen, om het beheer van veranderingen en het naleven daarvan te vereenvoudigen, en om innovatie te versnellen. Embarcadero dat in 1993 opgericht is en zijn hoofdzetel in San Francisco heeft, telt vestigingen in de hele wereld. http://www.embarcadero.com

Deel: ' Embarcadero brengt FireDAC uit '