Utrechts Gamebedrijf Wint Creative Amsterdam Award


Monobanda wint de eerste Creative Amsterdam Award met hun concept voor een nieuw genre: Fusionplay

AMSTERDAM, 20090527 -- In een afgeladen Muziekgebouw aan het IJ reikte Staatsecretaris Frank Heemskerk de eerste Creative Amsterdam Award uit. Gamebedrijf Monbanda uit Utrecht was door de jury unaniem tot winnaar verkozen. De ongewone combinatie van virtuele applicaties die een toepassing in de gewone wereld vinden (Fusionplay gedoopt door de makers) kenmerkt de games van Monobanda. Kamer van Koophandel-voorzitter en jury-lid Oswald Schwirtz roemde deze combinatie als uniek en visionair.

"Deze prijs onderstreept voor ons dat we een goed concept in handen hebben" zegt Sjoerd Wennekes vlak nadat hij de prijs in ontvangst heeft genomen. "Met deze prijs kunnen we als bedrijf echt gaan excelleren en groeien. Tevens geeft het aan dat steeds meer mensen het medium games serieus nemen en ook de mogelijkheden inzien van de unieke interactieve ervaringen die wij bieden."

Monobanda wint een begeleidingstraject ter waarde van 25.000,-. Binnen dit traject wordt het business-concept marktklaar gemaakt met behulp van specialisten uit alle relevante zakelijke vakgebieden. Tevens zal het team van Monobanda inspiratiegesprekken voeren met top-ondernemers als Het Financieele Dagblad-eigenaar Willem Sijthoff.

De prijs is een gezamenlijk initiatief van ABN AMRO en CCAA.

Over Monobanda
Monobanda maakt games die zich afspelen op het grensgebied van de virtuele en de tastbare wereld.
Zo maken wij interactieve ervaringen die direct toegankelijk zijn voor iedereen. Een statische reclameposter verandert in een speelse ervaring. Een schilderij komt tot leven onder een aanraking. Een lobby verandert in een interactieve speeltuin.
Ons doel is het creren van een magisch moment. Dat een gebruiker zich verliest in een andere wereld.
Door de eindeloze mogelijkheden van de virtuele wereld te koppelen aan de tastbare wereld ontstaat een vorm van communicatie die niet alleen verrassend, maar ook direct en doeltreffend is.


Deel: ' Utrechts Gamebedrijf Monobanda wint Creative Amsterdam Award '




Lees ook