Poolmanserf in Dedemsvaart bereikt hoogste punt

`Snel switchen van werkvloer naar keukenvloer’

DEDEMSVAART, 20120626 -- Met het hijsen van de vlag werd afgelopen vrijdag 22 juni gevierd dat het hoogste punt van Poolmanserf werd bereikt. Dit nieuwe werken-wonenproject aan de rand van het centrum van Dedemsvaart wordt nog dit jaar opgeleverd. Op het kleinschalige bedrijventerrein worden naast een drie-onder-één kapwoning, ook vijf panden gebouwd voor ondernemers die werken en wonen onder één dak willen combineren.

Volgens ontwikkelaar Albert Kruidhof van Heering vastgoed uit Dedemsvaart wordt met de realisatie van Poolmanserf tegemoet gekomen aan de vraag naar betaalbare bedrijfswoningen met praktijk, atelier of magazijn. Hij stapte samen met projectleider Jan Bunk en aannemer Schröer in de kraan om eigenhandig de vlag in top te plaatsen. Kruidhof is dan ook met recht trots op het nieuwe project.

Werkvloer
Kruidhof: `Op veel plaatsen kun je best een bedrijfspand huren, maar zit je vast aan veel vierkante meters. Op Poolmanserf helpen we MKB’ers die behoefte hebben aan wat minder meters, maar die wel dicht bij hun bedrijf willen wonen. Zeker wanneer het om een praktijk of adviesbureau gaat, is het fijn om bijvoorbeeld tijdens het ontbijt, lunch of na drieën snel weer thuis te zijn voor bijvoorbeeld de kinderen.  Maar ook voor mensen die graag ’s avonds werken, is het ideaal als je bedrijfspand tevens je woonhuis is. Het nieuwe werken neemt steeds meer toe en mensen vinden het prettig om flexibele uren te hanteren. Wat is fijner dan dat je binnen één minuut kunt switchen van werkvloer naar keukenvloer? ’

Karakter
Het gebied, dat de naam kreeg van het voormalige tuincentrum van Poolman,  krijgt volgens Kruidhof een bijzonder karakter en eigentijdse sfeer. `Het bedrijf- en woongedeelte van het pand vormen ruimtelijk en architectonisch een eigentijds, samenhangend geheel.  Het woonhuis is ruim en heeft drie slaapkamers.  Het bedrijfsgedeelte omvat 180 vierkante meter en beschikt over een elektrische laaddeur. Daarnaast wordt een zolder voorbereid. Tenslotte krijgt elke wooneenheid twee eigen parkeerplaatsen en worden er zeven parkeerplekken voor bezoekers aangelegd.  In Poolmanserf zit zo’n 14.000 manuren aan werkgelegenheid voor onder meer aannemer Schröer, Metselbedrijf Reurink Tromp en Gebr. Middelveld. Zij zijn momenteel druk bezig om het nieuwe bedrijventerrein vorm te geven.’

Weg is weg
De verhuur van de woonwerkeenheden is onlangs gestart. Geïnteresseerden moeten er snel bij zijn, want er worden tenslotte maar vijf panden gebouwd en weg is ook echt weg. Kruidhof: `Wie weet hoe lang het duurt voor er weer iets gebouwd wordt waar de wat kleinere zelfstandige betaalbaar kan huren? Ik denk dat wanneer mensen interesse hebben, ze gewoon snel langs moeten komen om zich te laten informeren over de vele mogelijkheden.’

Meer informatie staat op www.poolmanserf.nl.