LOXAM B.V. winnaar 2015 in Materieelverhuurbranche

Nationale Business Succes Award 2015: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20151126 -- LOXAM B.V. is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot branchewinnaar 2015 in de categorie Materieelverhuur. LOXAM heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering en een excellente reputatie. ‘LOXAM is verreweg de nummer één in Europa als het aankomt op verhuur van materieel voor diverse markten en toepassingen. Zij weet haar grote vakkennis uitstekend te combineren met een klant- en servicegerichte aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

LOXAM B.V. biedt via haar werkmaatschappijen LOXAM Workx, LOXAM Access en LOXAM Power een uitgebreid assortiment aan gereedschap, stroomaggregaten, graafmachines, hoogwerkers en steigers – feitelijk alles wat in de bouw nodig is – voor sectoren als grond-, weg- en waterbouw, aannemerij, onderhoud & inspectie, schoonmaak-, schilder- en petrochemische industrie. Dagelijks heeft LOXAM duizenden machines en apparaten ‘in het veld’. LOXAM is van origine een Frans bedrijf dat op dit moment in dertien landen actief is met ruim 650 vestigingen. In Nederlands heeft LOXAM op dit moment 50 vestigingen.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in LOXAM B.V. een stabiele, vooruitstrevende onderneming die naar verwachting in de toekomst nog veel successen kan behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij LOXAM, want zij is continu bezig haar producten te verbeteren en optimaal af te stemmen op de wensen van haar klanten. Deze klanten kennen LOXAM inmiddels als een betrouwbare partner, die probeert mee te denken, zoveel mogelijk te ontzorgen en zo goed en breed mogelijk adviseert omtrent alle aangelegenheden op het gebied van materieelverhuur.’

De klant volledig bedienen

De jury prijst met name haar hoge graad van dienstverlening en het vermogen om altijd, ook ad hoc, in te spelen op de marktvraag. ‘Snel en adequaat wordt gereageerd, met maar één doel voor ogen: de klant volledig bedienen en te voorzien van de gewenste oplossing. De logistieke operatie en de kwaliteitscontrole is tot in de puntjes verzorgd. Alle LOXAM-vestigingen hebben een uniforme manier van werken en registreren, en staan allemaal in direct contact met elkaar om te kunnen inspringen als een andere vestiging hier om vraagt. Elk te verhuren apparaat wordt volledig gecontroleerd via een streng protocol en is voor iedere medewerker helder. Veiligheid van apparaat en gebruiker heeft daarbij de allerhoogste prioriteit’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

‘Om dagelijks de 180.000 klanten goed te bedienen, is heel wat inspanning nodig. LOXAM maakt dit waar. De onderneming is erin geslaagd alle processen van al het materieel voor alle klanten volledig helder en transparant te maken. Dit in combinatie met haar operationele excellentie in de executie van al haar processen, maakt LOXAM tot de belangrijkste speler in de markt. Een mooi bedrijf, toppositie en groeiend. Absoluut de terechte branchewinnaar!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: https://www.loxam.nl/

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2015), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in februari en wekelijks tot einde 2015 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur.

Deel: ' LOXAM B.V. winnaar 2015 in Materieelverhuurbranche '