Extra tracker moet diefstal Tesla's voorkomen

Verzekeraars trekken zich terug omdat autodieven beveiligingslek Tesla hebben ontdekt

OUDERKERK AAN DE AMSTEL, 20171027 -- Verzekeraars hebben fors geld toegelegd op het verzekeren van Tesla's. Verschillende risicodragers hebben zich al teruggetrokken of eisen extra beveiligingsmaatregelen. Delta Lloyd, dat de dekking voor 900 euro per jaar aanbood, was hier al mee gestopt. Verzekeraar Turien eist nu als aanvulling op het bestaande beveiligingspakket een extra Lo Jack tracker.

De volledig electrische auto's van Tesla zijn standaard voorzien van een uitgebreid beveiligingspakket inclusief tracking and tracing. Dit blijkt echter toch niet helemaal waterdicht nu er recentelijk toch een aantal Tesla's spoorloos zijn verdwenen. Ook zijn er enkele Tesla's in onderdelen teruggevonden in containers die onderweg waren naar een bestemming buiten Europa. De tracking was hier professioneel onklaar gemaakt.

De nieuwe vergelijkingssite otua.nl is hier ingedoken en betaalt bij nieuwe Tesla diefstal verzekeringen de tracker met abonnement voor haar klanten.

Wilfred Mooij

Deel: ' Extra tracker moet diefstal Tesla's voorkomen '