Tas via JAN - met Quinty Trustfull en Leontine Borsato & vele anderen

De actie Tas via JAN is gestart

AMSTERDAM, 20170409 -- Bekende Nederlandse vrouwen veilen hun tas voor de stichting METAKIDS. Het doel van deze actie is geld ophalen met de veiling en meer naamsbekendheid voor de stichting METAKIDS genereren. Zij willen alle metabole ziekten behandelbaar maken. Metabole ziekten (ook wel stofwisselingsziekte genoemd) staan in de top 3 doodsoorzaken bij kinderen in Nederland. Om de dag overlijdt er een kindje in Nederland aan deze ziekte. Artsen en onderzoekers verwachten dat over 30 jaar door onderzoek vrijwel alle metabole ziekten behandelbaar zullen zijn. Voor dat onderzoek is veel geld nodig.

[Illustratie bij Tas voor Jan, tassenveiling voor Metakids]

Veel vrouwen hebben een tas gedoneerd, o.a. Leontine Borsato, Angela Groothuizen, Quinty Trustfull, Airen Mylene, Pleun Bierbooms, Loes Haverkort, Maria Tailor, Hadewych Minis en Medina Schuurman. Natuurlijk heeft de JAN-redactie ook tassen ingebracht. De biedingen op de veiling zijn in volle gang!

Op www.jan-magazine.nl/tasviajan staan de tassen gepresenteerd. Op Instagram staan de tassen onder @tasviajan of #tasviajan.

Deze veiling loopt tot 30 april en is tot stand gekomen in samenwerking met Sale4Charity.

Bijgaand ook het verhaal van Andrea Roskam en haar man. Zij kregen eind 2015 te horen dat hun kinderen Hein en Pien (nu negen en acht jaar) de erfelijke metabole ziekte leukodystrofie hebben, waaraan zeventig procent van de patiënten overlijdt. Bijgaand het aangrijpende interview met Andrea.

Deel: ' Tas via JAN - met Quinty Trustfull en Leontine Borsato & vele anderen '