Europese voetbalcompetities worden (RED) in het kader van de campagne ‘Lace up. Save Lives’

LONDEN--(BUSINESS WIRE)-- 20100310 --

Drie toonaangevende Europese voetbalcompetities worden dit weekend (RED)™, als Nike (NYSE: NKE) een speciale editie (PRODUCT) RED™-bal introduceert in de thuisstadions van de competities om bewustzijn te creëren ten aanzien van het (NIKE) RED-samenwerkingsverband ‘Lace Up. Save Lives’.

In een gezamenlijke blijk van ondersteuning voor het wereldwijde initiatief zullen de Barclays Premier League van Engeland, de La Liga BBVA van Spanje en de Serie A TIM van Italië een speciale (NIKE) RED-bal gebruiken bij alle thuiswedstrijden in het weekend van 13 en 14maart.

De partners Nike en (RED) nodigen mensen uit voor ‘Lace Up. Save Lives’ door het kopen van een paar (NIKE)RED-veters. Honderd procent van de winst verkregen uit (NIKE)RED-veters wordt gelijkelijk verdeeld tussen het Global Fund voor de strijd tegen AIDS, tuberculose en malaria, dat AIDS-programma's financiert die voorzien in medicijnen, behandeling en diensten voor mensen met HIV, en op voetbal gebaseerde gemeenschapsinitiatieven die voorlichting en kennis bieden rond HIV/AIDS-preventie.

De (NIKE)RED-bal is een speciaal ontworpen T90 Ascente - hetzelfde merk bal dat momenteel gebruikt wordt door alle drie de competities en beschikt over alle technologische innovaties waaraan de spelers week in week uit gewend zijn, maar dat daarnaast het (RED) veterontwerp op de buitenkant heeft. Deze ballen zijn nu verkrijgbaar voor 150 pond via www.nikestore.com.

Richard Scudamore, Chief Executive van de Premier League, zei: "De Premier League heeft een enorme internationale aantrekkingskracht en we streven ernaar om onze invloed te gebruiken om bewustzijn te creëren ten aanzien van dit samenwerkingsverband tussen Nike, één van onze langstdienende commerciële partners, en (RED). Een rode bal en rode veters zijn simpele ideeën, maar soms zijn die de beste. De hoop is dat het hierdoor bewerkstelligde profiel en het ingezamelde geld door middel van 'Lace Up, Save Lives' een belangrijke impuls zal geven voor de financiering van de activiteiten van het Global Fund ter ondersteuning van de preventie van HIV/AIDS in Afrika."

Susan Smith Ellis, CEO van (RED), zegt: “De medewerking van drie van ’s werelds belangrijkste voetbalcompetities is belangrijk voor NIKE en (RED). Het vergroot ons bereik. En wat belangrijker is: het komt de Afrikaanse aidslijders ten goede. Wij zijn er zeer blij mee.”

"Nike heeft een geschiedenis van het verheffen van wereldwijde kwesties door middel van sport. Door de kracht en de aantrekkingskracht van voetbal belicht deze campagne niet alleen wereldwijd het HIV/AIDS-probleem, maar heeft het ook een geweldige manier geschapen om de broodnodige fondsen te werven," aldus Mark Parker, President & CEO van NIKE, Inc.

Op 30 november2009, de vooravond van Wereld AIDS Dag, voegden Didier Drogba (Chelsea), Joe Cole (Chelsea), Andrey Arshavin (Arsenal), Denilson (Arsenal), Marco Materazzi (Inter Milaan), Lucas Neill (Galatasaray), Clint Dempsey (Fulham) and Seol Ki-Hyeon (Fulham) zich bij U2-frontman Bono en Mark Parker in Niketown Londen om het partnerschap aan te kondigen.

De (NIKE)RED Limited Edition Ascente Bal zal verkrijgbaar zijn voor 150€. De 2010 (NIKE)RED Limited Edition Brasil N98 Track Jackets zullen ook 150 pond zijn. Beide zullen wereldwijd verkocht worden vanaf 3 maart. (NIKE)RED-producten worden nu ook verkocht in de detailhandel. (NIKE)RED-veters zijn verkrijgbaar in Nike-winkels, bij de belangrijkste retailers en via www.nikefootball.com/RED of via www.nikestore.com. De jackets zijn genummerd. Een tweede ronde ballen zal verkrijgbaar zijn vanaf mei.

-Einde-

Buiten de drie competities worden er een reeks wedstrijden gespeeld in het kader van het (RED)-thema, waarbij het bewustzijn ten aanzien van het initiatief de aandacht krijgt:

  • 13 maart: Hertha BSC vs. FC Nürnberg (Duitsland)
  • 24 maart: FC Basel vs. FC Zürich (Zwitserland)
  • 20 maart: FK Austria Wien vs FC Salzburg (Oostenrijk)
  • 20 maart: PSV vs. FC Twente (Nederland)
  • 20 maart: Trabzonspor vs. Galatasaray (Turkije)
  • 1 april: Corinthians vs. Cerro Porteno (Brazilië)

Over Nike

NIKE, Inc., gevestigd nabij Beaverton, Oregon (VS), is ‘s werelds belangrijkste ontwerper, verkoper en distributeur van authentieke sportschoenen, -kleding, -benodigdheden en -accessoires voor verschillende sport- en fitnessactiviteiten. Tot de 100%-dochterondernemingen van Nike behoren onder andere: Converse Inc., dat sportschoenen, -kleding en -accessoires ontwerpt, verkoopt en distribueert; Cole Haan, dat luxe schoenen, handtassen, accessoires en jassen ontwerpt, verkoopt en distribueert; Umbro Ltd., een toonaangevend in Groot-Brittannië gevestigd internationaal voetbalmerk; en Hurley International LLC, dat schoeisel, kleding en accessoires voor actiesporten en voor jongeren (als streetware) ontwerpt, verkoopt en distribueert. Kijk voor meer informatie op: www.nikebiz.com.

Over (RED)™ en (PRODUCT)RED

(RED)’s belangrijkste doelstelling is de privésector te betrekken bij het creëren van bewustzijn en het inzamelen van geld voor het Global Fund, waarmee wordt geprobeerd AIDS in Afrika te bestrijden. Bedrijven die het merk (PRODUCT)RED opnemen in hun assortiment, geven een aanzienlijk percentage van de omzet of een deel van de winst van dat product aan het Global Fund. Met dit geld worden AIDS-programma's in Afrika gefinancierd, waarbij de nadruk wordt gelegd op de gezondheid van vrouwen en kinderen. Partners van dit moment zijn: American Express (uitsluitend in het VK), Apple, Bugaboo, Converse, Gap, Emporio Armani, FLOWE(RED), een online bloemendienst in het VK, Hallmark, Dell, Nike en Starbucks. Sinds de lancering in het voorjaar van 2006 is er meer dan 140 miljoen dollar gegenereerd door (RED) voor het Global Fund. Honderd procent van dit geld is besteed aan Global Fund AIDS-subsidies in Afrika, zonder dat er overheadkosten mee betaald werden. Er wordt momenteel (RED)-geld gebruikt in Swaziland, Rwanda, Ghana en Lesotho. Ga voor meer informatie naar https://www.joinred.com/

Over het Global Fund en zijn strijd tegen AIDS, tuberculose en malaria

Het Global Fund is een uniek mondiaal publiek-privaat samenwerkingsverband met als doel het werven en verdelen van extra middelen voor de preventie en behandeling van HIV/AIDS, tuberculose en malaria. Dit samenwerkingsverband tussen overheden, burgers, de private sector en getroffen gemeenschappen vertegenwoordigt een nieuwe benadering van financiering van de internationale gezondheidszorg. Het Global Fund werkt nauw samen met andere bilaterale en multilaterale organisaties om bestaande inspanningen in de strijd tegen deze drie ziektes te ondersteunen en versterken. Sinds de oprichting in 2002 heeft het Global Fund zich ontwikkeld tot de belangrijkste financier van programma’s voor de bestrijding van AIDS, tuberculose en malaria, met goedgekeurde fondsen ter hoogte van US$ 18,4 miljard, voor meer dan 600 programma’s in 144 landen. Tot op heden hebben door het Global Fund gesteunde programma’s 4,5 miljoen levens gered door middel van AIDS-behandeling voor 2,3 miljoen mensen, anti-tuberculosebehandeling voor 5,4 miljoen mensen en distributie van 88 miljoen met insecticide behandelde klamboe’s voor de preventie van malaria.

Ga voor meer informatie, inclusief multimedia materiaal, naar: www.nikemedia.com

Foto's/multimedia galerij beschikbaar:https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6205632&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
NIKE:
Claire Parnell, Nike Communications Manager
Claire.Parnell@nike.com
(m) +44 (0)7714 724990
of
(RED):
Erin Heath, Directeur, Partners/Marketing International
Erin.Heath@joinred.com

(m) +44 (0) 7595 820 478

Ticker_symbol NYSE:NKE

Deel: ' Europese voetbalcompetities worden (RED) voor ‘Lace up. Save Lives’ '




Lees ook